dinsdag 22 februari 2011

sopsopsopsop

Zo, na het lezen van de reacties op m'n blogje van gisteren: Er zat inderdaad geen groente bij voor die €0,40. Smiddags eet ik altijd iets van fruit erbij en is dat dus niet perse nodig.
Als hele maaltijd op zich, moet er wel groente bij, zoals ik al zei. Maar met een goede keuze is dat ook niet erg duur. Ik kan dus voor minder dan €1 per persoon een gezonde maaltijd maken.

Vandaag ging om 7 uur de wekker. Maar dat was enkel een teken dat het tijd was om eventueel uit bed te gaan. Ik was sinds 5 uur al wakker, door Kleine Vent. Die heeft vannacht liggen hoesten als een verkouden zeehond. Heel weinig geslapen en dus besloot ik vanmorgen om half 8, toen hij weer een hoestbui van een minuut of 5 had gehad, dat er vandaag gewoon even geen school in zat. Vandaag was een pyjamadag dus.
Geen nutteloze dag overigens weer, want hij wilde graag met de lego spelen. Die dus tijdens het opschuren van de net gestucte wand nog in z'n kamer stond. Dus hebben we alle lego op een kleed op de vloer gegooid en inmiddels is bijna alles weer helemaal schoon. De wasmachine was een dankbare hulp daarbij. Nu zijn er weer 4 bakken met lego en 1 bak met de treinbaan helemaal uitgesopt, inclusief alles, maar dan ook alles wat erin zat. Niet bepaald een hobby moet ik je vertellen. Het is echt de moord voor je handen en ook voor m'n rug. Maar het zal allemaal moeten gebeuren.
Nu moeten er nog maar 2 bakken en het kastje gepoetst worden. Voordat ik natuurlijk begin aan de boekenkast, het bureau, de kledingkast (gelukkig met bijna niks erin) het bed en de vloer. Het begin is er in ieder geval. Morgen weer een stuk.

3 opmerkingen:

  1. ik weet niet precies waar je woont, en ik geloof dat ik het hier eerder al eens schreef... maar misschien kan je ergens bij een LETS-groep aansluiten, dan kan je groenten uit de tuin van anderen gaan halen en er iets voor terug doen ipv ze te betalen...
    ik woon in leuven en ben bij zo'n groep en heb er al heel veel aan gehad... en de groenten, vers uit de tuin, zijn ook nog lekkerder ook!
    couscous is trouwens een goed alternatief om af en toe es af te wisselen met pasta, couscous met een gefruit uitje en worteltjes (goedkope groente) en wat spekjes erdoor, lekker én goedkoop!
    succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke ik had het verkeerd begrepen.
    Heerlijk he dat soppen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voor minder dan 1 euro pp koken is werkelijk niet duur!!Harstikke goed als je dat kunt en ook kunt volhouden( vooral in de winter lijkt me dat wel moeilijker)

    BeantwoordenVerwijderen