maandag 14 februari 2011

Stiekeme gluurders

Stiekem vind ik het toch wel leuk om te merken dat er dus stiekem allemaal mensen zijn die mijn gedoe toch best leuk vinden om te lezen.
Dat blijf ik toch een beetje gek vinden. Het blijft toch een beetje bij iemand naar binnengluren, maar dan met toestemming. Ik vind  het vooralsnog wel prettig om regelmatig een uitlaatklep te hebben op deze manier. Want ergens anders kan ik het ook niet echt kwijt. Het moet toch ergens heen.

Vandaag was een gekke dag. Tentamen gemaakt, met werkelijk geen idee hoe het ging. Het kan een hoog cijfer worden, maar ook best een dikke onvoldoende. En daar heb ik dan een hele week allerlei begrippen voor in m'n hoofd gestampt. Gaan ze vragen naar een bepaald experiment van die ene meneer (waar ik natuurlijk niet over gelezen heb, of tenminste niet onthouden, wegens naar mijn idee niet belangrijk genoeg om te onthouden) Nouja, als het niet goed genoeg was, dan is het maar jammer. Moet het nog een keertje. Het is maar zo dan. Het scheelt me wel een berg stress. (ik studeer overigens psychologie. Bergen interessant, maar ook bergen termen/theorieën en nog wat meer)

Omdat ik vanmorgen dus echt iets te doen moest hebben om toch maar niet de hele tijd te lopen stressen, heb ik alvast de stof geknipt voor de rok die ik morgen wil maken en poetste ik de tafel. Ooit komt het nog wel goed met mij. Soppen kan ik in ieder geval al wel.
En ik kan m'n eigen kleren maken. Nog lang niet zo goed als dat ik zou willen, maar ook dat komt ook echt nog wel eens. Morgen beginnen met de eerste dingen voor een zomergarderobe voor mezelf. De stof die ik vorig jaar al kocht, kan ik uiteindelijk wel omtoveren in een stuk of 6 rokken en misschien nog een jurkje. Dat is toch weer mooi. Kost me niet veel en het is nog allemaal wat ik leuk vind ook. Als ik de smaak te pakken heb, komt er misschien nog wel meer. We gaan het zien. Het is ook maar steeds de tijd maken en de ruimte in m'n hoofd.

5 opmerkingen:

  1. Leuk is dat gluren he :-) Dat was voor mij uiteindelijk de aanleiding om zelf een blog te beginnen. Moet zeggen dat ik me wel een lambal voel hoor, als ik zie wat jij allemaal nog van plan bent!

    Even afwachten van je tentamen dus, duurt het bij jullie ook zo lang voordat je de uitslag krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, joh, gluurders. Daarom nu een teller op mijn blog in de hoop dat al die 'stillen' zich geroepen voelen eens te reageren ;)

    Duimen voor de uitslag dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve bespaarmamma: ik doe dan ook geen heel huishouden, hoef lang niet altijd te koken en doe zelf zelden de boodschappen. Moet je eens optellen wat voor tijd dat allemaal kost!
    Daarbij heb ik altijd bergen plannen en dan wordt uiteindelijk maar de helft uitgevoerd. Zo zit ik een beetje in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toch denk ik dat jij best veel voor elkaar krijgt hoor, zelfs al is het maar de helft van al je plannen... een kind opvoeden én studeren én dan nog een stuk van het huishouden én dan nog je hobby's... dat kan toch al tellen, nietwaar!
    ik duim voor je tentamen, maar je hebt gelijk, lekker relaxed blijven en als het niet gelukt is, volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker opgeruimd lentegevoel in je hoofd, zo te horen, nu de begrippen van het tentamen weer mogen verdwijnen. En doe jezelf niet tekort: kunnen LEVEN is heel wat meer dan kunnen soppen en naaien. En dat kan je.
    groet van Florijn (ook zo'n gluurder)

    BeantwoordenVerwijderen