zondag 20 februari 2011

Update huisje

Het was best een heftig weekend.
Zaterdagochtend gaan kijken bij het huisje, waar we over na denken.
Het was groter dan ik dacht. De keuken was minder smal en de slaapkamers waren ook groter dan ik verwachtte. Er zat ook nog een praktische hal bij, waar dus wel een kapstok in zou passen.
Maar al de redenen die we konden bedenken waarom het zo goedkoop was,waren bijna allemaal verkeerd.
Het blijkt namelijk inderdaad gewoon simpelweg een verkoop door de bank te zijn. Die willen er dus ook wel weer snel vanaf.
Dat maakte de 'rondleiding' in het appartement wel grappig, want er stonden nog schoenen in de gang. Er stond nog een tv in de woonkamer, in de keuken bleek er nog vanalles in 1 van de kastjes te staan, in de gangkast stond er nog een strijkplank en nog een kerstboom op het balkon. De makelaar moest er eigelijk ook wel om lachen.
We hebben goed rondgekeken om te kijken wat er allemaal eventueel nog gedaan moet worden. Eigelijk is er dus maar weinig wat echt gedaan MOET worden voordat je er in kan wonen. Enkel de keuken is noodzaak. Daarbij is het een minikeuken, dus voor een fatsoenlijke prijs te doen. Daarbij zijn we allebei van mening dat met goed zoeken alles goedkoper moet kunnen.

Dus mijn taak deze week is uitzoeken waar we kunnen kijken voor een fatsoenlijk uitziende, niet zo dure keuken, wat het zou kosten voor eventueel dubbel glas (zit nog enkel glas in de slaapkamers) en een nieuwe ketel. Wat me toch lastig lijkt, want er is dus blokverwarming en hebben we enkel een ketel nodig voor warm water. Daar ben ik dan weer niet zo erg bekend mee. Dus ff op onderzoek uit. Het is leuk om te doen, maar wel lastig vind ik. Het is toch geld wat ik uiteindelijk niet echt zelf ga uitgeven (zo voelt het)

Gelukkig is Kleine Vent ook best enthousiast. Hij vond z'n mogelijke slaapkamer wel wat klein, maar die hoek in de kamer is wel mooi om al het speelgoed neer te zetten. Dus was het niet zo erg meer. Ook dat het balkon dan aan zijn slaapkamer zou komen te zitten vondtie ook geweldig.
We gaan in ieder geval nog een keer kijken. Dit keer met schoonvader en rolmaat. Alles opmeten en schoonvader ook nog eens alles laten nakijken (echt het hebben van een handige vader EN een handige schoonvader is dubbelhandig hoor)

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Spannende tijden, zo met het (ver)kopen van een huis.
    Jullie huren nu? Of moet er nog iets verkocht worden?
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow wat spannend zeg. NIet te lang over nadenken maar snel beslissen, er zijn in dit geval vast meer kapers op de kust!!
    We kochten ook van de bank en moesten veel meer doen dan jullie. Met beide handen aangrijpen deze kans ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het zo lees zou ik zeggen doen!

    Wij hebben in ons vorige huis trouwens een keuken via MP gekocht (inclusief oven, gaskookplaat en koelkast) voor €125,-!
    We hadden trouwens wel het geluk dat mijn vader handig is en een grote aanhanger heeft :-)

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen