donderdag 10 maart 2011

Het moet wel leuk blijven.

Na al het gedoe afgelopen tijd, met deze week als redlijk hoogtepunt, besloot ik: ik ga toch die woningbouw vereniging hierzo er maar van overtuigen dat ik heus zelfstandig wel een huis kan huren. Ook zonder werk.
Daarbij ga ik ook eens op onderzoek uit of ik via allerlei uitkeringen/bijstandgedoe nog wat extra bij elkaar kan bedenken. Want voorlopig zit vast werk er gewoon niet in (en het is niet dat ik niet wil)
Het moet toch lukken om de woningbouw te overtuigen dat ik het zelf kan. Met genoeg spaargeld om bijna een jaar de huur te kunnen betalen.

En ondertussen ben ik weer verder op zoek naar spullen die ik nog nodig ga hebben. Superhandige 1 persoonsbakjes voor in de vriezer gevonden vandaag. Voor het waanzinnige bedrag van €0,99 per 3.
Daar is overheen te komen vind ik dan. De handigheid is groter dan het bedrag.
Inmiddels ook op onderzoek uit voor de een pannenset. Ik ga het wel vinden.Ik krijg het allemaal heus wel prima voor elkaar.

En ondertussen natuurlijk ook gewoon proberen hard verder te sparen. Ik klik rustig allemaal verder en ik probeer nog steeds op allerlei manieren extra inkomsten te krijgen. En dat dat prima kan, heb ik al overal gelezen. Dus moet ik er gewoon meer aan doen! Maandag eerst tentamen doen en dan savonds echt hard aan het werk met Het Schaap en met marktplaatsen. Lekker proberen zoveel mogelijk bij te verdienen. En met Het Schaap weer leuke dingen doen. Want dat is toch nog altijd de reden waarom ik het wil doen: ik vind het leuk...

2 opmerkingen:

  1. Succes!! Laat je niet zomaar afschepen hoor!
    Is het trouwens normaal dat ze zich afvragen of je het wel kunt betalen? Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit verantwoording voor af hoefde te leggen..

    Als je er zelf van overtuigd bent dat het lukt, kun je dan niet zeggen dat je dan een uitwonende beurs krijgt etc.. of moet je dat kunnen laten zien? Als allerlaatste redmiddel: maak een overzicht van jouw inkomsten en uitgaven en laat zien dat jij het met een eigen woning echt wel red (vraag dan wel om vertrouwelijke behandeling)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb ik zelf een net en geordend schema van de in en uitgaven (anders ben ik zelf de kluts kwijt) Ik kom namelijk met alle inkomsten die ik ga krijgen als ik dus eenmaal op mezelf woon, op een bedrag wat prima acceptabel is om van te leven met 2 mensen.

    BeantwoordenVerwijderen