zondag 27 maart 2011

Huisjes

Zo, zondagavond! De administratie is weer in orde, Kleine Vent in bed en weer lekker alle blogjes bijgelezen.
Gisteren huizen wezen kijken. Het werd bijna een lachfilm!
Het eerste huis was aan de buitenkant leuk, maar toen kwamen we boven. daar kon je super valsspelen bij het knikkeren. De voorste slaapkamers liepen wel erg af naar 1 kant. De zolder was groter dan we dachten, maar helaas wel op plekken open (langs de dakrand lekker naar buiten kijken is niet altijd zo makkelijk)
Het tweede huis was erg ouderwets. Nu vinden we klussen niet erg, maar én het elektra én de leidingen én het dak én de tuin én de ramen/kozijnen én de keuken én de badkamer én een vochtprobleem, dat werd ons ook een beetje teveel. Daarbij zouden we dat niet kunnen opbrengen, qua centjes.
Het derde huis had een 'achterstand' op de rest, want geen tuin, maar een grote voorsprong qua ruimte. En die voorsprong werd alleen maar groter, want het was goed onderhouden, recentelijk voorzien van dubbelglas met een zolder die mogelijk ooit tot kamer omgetoverd kon worden en ook al goed geïsoleerd. Er waren handige inbouwkasten en genoeg ruimte voor ons voor langere tijd. Maar het lekkerste aan het huis was: er moet niet veel, maar er kan enorm veel. Er is bergen mogelijkheid.

Nu komt dus de grote goocheltruuc: dit huis gaat via de veiling. Voordeel voor ons, maar wel enorm spannend. We gaan eerst proberen een bod geaccepteerd te krijgen voor de veiling. Lukt dat niet, dan doen we mee met de veiling (waarbij ik dus moet gaan bieden, best eng)
Ondertussen is er dus niet zoveel te doen. Maar het duurt allemaal niet zo lang. 2e kijkdag is woensdag en dan neem ik Kleine Vent mee om ook te kijken. En mogelijk een bod te doen. Dat is nog iets wat ik moet overleggen met vriendlief. Het zijn tenslotte zijn centen.

Ondertussen ben ik gewoon weer hard aan het leren. 4 april het eerste herexamen. En die moet ik gewoon halen. Ik vind het geen optie om het nog een keer te doen! Het houd me enorm op en ik wil zo graag verder.....

1 opmerking: