zaterdag 12 maart 2011

Van taarten en broeken

Omdat toch weer een spijkerbroek erbij moet hebben, ben ik gaan zoeken op marktplaats. Dat deed ik vorig keer ook en daardoor heb ik nu nog een hele fijne spijkerbroek die prima past. Dat degene die ik zelf 1,5 jaar geleden kocht echt wel versleten is (het is wachten tot de naden helemaal gescheurd zijn, niet meer te maken helaas) Dus schafte ik via marktplaats precies zo'n zelfde spijkerbroek aan. Maar ook een nette broek van Esprit, een Fishbone vest, een korte spijkerbroek en een Only vest.
Omdat ik natuurlijk niet weet of de rest van de kleding wel is zoals ik het begrijp van de foto's (ziet er prima uit, maar pasvorm op plaatje is natuurlijk anders dan als je het aan heb) Ik hou er dus rekening mee dat ik er alleen een broek aan over hou die goed past. Dus betaal ik nooit meer dan wat ik ervoor terug zou kunnen krijgen. Ik betaalde per item dit keer ong €10. Niet duur natuurlijk. Ik kan er meer voor terug krijgen. Maar liever heb ik leuke en goedpassende kleding erbij.
Maar omdat ik nu eenmaal niet graag voor niks geld uit geef, hou ik dus rekening met een mogelijke doorverkoop. Zo liggen er dus nog 4 spijkerbroeken die weer verkocht moeten worden (van ooit verkeerd gekocht in de winkel en op marktplaats) Allemaal merk en allemaal kan ik er meer voor terugkrijgen dan dat ik er voor betaald heb. Maar ik vind gewoon m'n geld terug al helemaal prima.

Gisteren een leuk taartje gemaakt. Ooit leer ik het wel. De cake voor de taart was al goed gelukt. De chocoladevulling lukte buitengewoon goed (lekker!!) en de aardbeienvulling kan nog wel beter, maar smaakte prima. Het uitrollen van de marsepein ging zowaar ook zonder problemen. En hoewel hij er niet helemaal uitgekomen is, zoals ik gehoopt had, is de taart nu gewoon wel helemaal lekker en een aantal technieken blijk ik nu wel in de vingers te hebben. Het komt ooit wel goed.
Daar moet ik wel even bij vermelden dat ik ga bakken als ik gefrustreerd ben. En dit keer maakte ik een taartje met 3 lagen!
Al tijden kon ik prima bakken, maar er werd zoveel meegenomen bij de koffie dat het dan waarschijnlijk in de prullenbak zou belanden. En dat vind ik helemaal zonde. Maar gisteren kon het. Dus een hele middag bezig geweest met vulling maken en taart versieren. Lekker even alleen in de keuken.

Met als mooi gevolg: ik heb vandaag een beter humeur. De taart ging best okay, er komen nieuwe kleren aan en het weer blijft toch best lekker en mooi.
Komende week ga ik echt een blogje maken met allemaal foto's van vanalles en nog wat.

1 opmerking:

  1. Hoi Lottebees,

    Hoe maak jij de chocoladevulling? Ik heb het laatst voor het eerst geprobeerd en dat was geen succes. Wil je jouw succesrecept met me delen?

    Groetjes,
    Floortje

    BeantwoordenVerwijderen