dinsdag 12 april 2011

De snelheid van opmerken

Ik kreeg zowaar m'n belangrijke post op tijd.
(even ter uitleg: de TNT is hier erg langzaam en erg ongeordend geloof ik, Post van december in maart krijgen is ook niet alles)
Maar ik kreeg dus een brief van de belastingdienst. Niks ergs dacht ik zo, zal wel weer iets verandert zijn of dat ze niet goed gelezen hebben ofzo. Maar wat bleek: het nummer wat tegenwoordig verplicht is voor elke lokatie die enige vorm van kinderopvang aanbiedt, klopte niet. Het nummer was niet bekend bij het LRK. Wat dus wel verplicht is als je enige vorm van toeslag hiervoor wil ontvangen als ouder.
Dus ik dacht: he? dit was toch voorheen prima in orde?
Dus belde ik de organisatie die de opvang van m'n kind verzorgt.
Ja ze zijn dus naar de andere kant van het gebouw verhuisd. Ergens half januari al overigens. Wat dus een ander adres oplevert en dus ook een nieuw nummer. Het was blijkbaar teveel moeite om dit even door te geven aan de ouders. Het is dat ik er even voor belde en dat de post op tijd was. Anders had ik alles opnieuw moeten aanvragen en regelen.
Het is toch een erge hypocriete bureaucratie op die manier. Omdat er een adreswijziging is moet er ook een nieuw nummer komen. Dat het verder in hetzelfde gebouw is, dat doet er niet toe natuurlijk.......

Maar ja, in ieder geval deze crisis weer bezworen en de wijziging is netjes doorgegeven. Dus dat komt vast ook wel weer in orde. Misschien dat ik ook ergens hoor wat ik aan belasting moet betalen binnen nu en 3 maanden ofzo. Dat zou ook leuk zijn. Zal geen groot bedrag zijn, maar toch......

Ondertussen deed ik dus vanmorgen eerst nog even boodschappen. Waarbij ik heel lollig de coupons meenam voor spa&fruit en voor cornflakes. Dat scheelde me een berg. De spa&fruit is meer op te proberen. De cornflakes was toevallig het soort wat ik als enige wel lekker vind en erg vaak eet. Dat scheelde op een pak cornflakes gewoon €0,85. Das toch wel erg veel vind ik zo.
En omdat ik vandaag mag kiezen wat we eten (ik kook ook zelf...) eten we vandaag kip Tandoori. Lekker simpel en lekker. De kip en extra rijst was nog in huis, alleen de créme fraiche moest er nog bij (die ik dus prompt vergat in de winkel. Dus nog maar een keer terug straks)

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig was je er op tijd bij! Maar wat een gedoe inderdaad, als ze nog in het zelfde pand zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou das lekker dan *not*
    Of zullen ze het zelf ook niet beseft hebben?

    BeantwoordenVerwijderen