zondag 3 april 2011

Happy sunshine

Bijna is het weekend alweer voorbij.
Van mij mogen ze er nog wel een dag bij bedenken.
Maar dan wel zo'n dag als gisteren. Wat een berg zon! Heerlijk van genoten hoor.

Voor het eerst m'n zelfgeknutselde rok aan gehad, want eindelijk was het er weer voor. Zuslief vond het zomaar erg leuk (ik heb zo'n zus die qua mode altijd wel 'klopt')
Ik wil er nog eentje maken van een andere spijkerbroek.
Ik moet me daar nog een berg leren voor morgenochtend. Gelukkig begon m'n hoofd gisteren weer sneller de goede laadjes te vinden en te ontdekken dat er al een heleboel gewoon in m'n hoofd zit.
Vooralsnog is het prettig dat zoonlief vanmiddag weer weg is naar pappa, want het geeft me een paar uur rust om weer te leren. Dat was heel prettig.
Maar ik heb er best een hard hoofd in. Het gaat weer geen echt goed tentamen worden denk ik. Maar ik hoop op een voldoende. Daar zou ik heel blij van worden. Maar na morgen is het weer een paar weken wachten denk ik zo.
Gisteren weer eens een mysteryshopopdracht gedaan. Bij de H&M. Heel leuk. Ik kocht er een shirt/rokje wat ik al eerder zag. Ik wil het gebruiken als band voor een rok of als middenstuk voor een jurkje. Maar ik had bedacht dat ik zo min mogelijk nieuw wilde kopen (niet heel nobel wegens eco, maar weer een geldkwestie) Maar bij deze opdracht krijg ik €5 vergoed voor de aankoop die ik moest doen. Dus heb ik dit keer iets voor niks en krijg ik er nog geld bij voor de mysteryshop. Leuk om te doen en lekker voordelig.

Maar ik ben ook bezig met hergebruik. Wat kan ik opnieuw gebruiken? Zo worden oude t-shirts nu al een bak voor speelgoed. Gevoerd met een oude spijkerbroek. Ik wil het principe ook toepassen op m'n eigen kleding. De rok van een oude spijkerbroek is al 1 ding. Maar ik wil ook broeken maken, kleding aanpassen zodat ik het wel draag, tweedehands kleding kunnen kopen en er van maken wat ik leuk vind. En dat is nog een uitdaging. Maar ik ga het wel proberen. Voorlopig met wat ik allemaal nog heb. Ik heb nog steeds een berg stof en een berg kleding dat ik niet draag. Er moet een leuke zomergarderobe van te maken zijn. Met vast wel bijpassende schoenen/tassen/accoires.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten