dinsdag 5 april 2011

Zonder zon toch zonnig

Gisteren was gewoon een goede dag. Ik had zo ontzettend geen zin in m'n tentamen. Maar de hele ochtend liep alles helemaal goed.
Ik werd wakker met een gezellig kind naast me, hij werkte vrij aardig mee om op tijd op school te zijn. Hij werd niet boos, toen hij even moest wachten met het binnengaan van de klas (met een juf en 2 mamma's en wel nog 5/6 andere kindjes in de deuropening is het lastig). Eenmaal weer thuis nog even wat dingen doorgelezen en toen maar gelaten wat het was. Naar het station ging ook lekker. Alleen moest ik vrij lang wachten bij het stoplicht. Hierdoor leek het erop dat ik m'n trein niet zou halen. Maar een hele lieve conducteur zag mij het perron op lopen en terwijl ik m'n portemonnee tevoorschijn toverde, wachtte hij even met weggaan. Waardoor ik wel in de goede trein zat. M'n tentamen ging beter dan ik verwachtte. En daarna kon ik met maar 2 minuten wachten de trein terug naar huis nemen. In de trein vond ik €2.
Eenmaal thuis dacht ik: ik waag het gewoon erop: makelaar bellen! Maar helaas werkte het geluk daar niet in door. Zoveel geluk had ik niet.
Maar gisteravond toch maar even gekeken of m'n verslag al beoordeeld was. En het was in 1 keer goed. Het enige commentaar: let wel op de spelling en grammatica! Dus nog even wat spelfouten eruit vissen en dan mag ik het in m'n portfolio mikken. Heerlijk en fijn volgens planning.

En bij m'n op onderzoek naar een leuk uitje voor eind mei, blijkt nu de Holy Stitch precies in het weekend te vallen dat ik echt echt echt vrij ben. Kindlief op judokamp, vriendlief weg met de voetbal. Ik denk dat ik er een dagje heen ga. Lijkt me heerlijk. Misschien wel het wilde plan opvattend er een volgende keer zelf te staan. Maar dat is nog een ver weg idee. Maar alleen al kijken lijkt me heerlijk.

2 opmerkingen:

  1. Ik las je reactie over werkzoeken op Jutvrouws blog.
    En las vandaag in de VK bij de tandarts dat er een nieuw uitzendburo is geopend speciaal voor herintredende moeders. Was even vluchtig lezen, toen werd ik de spreekkamer ingeroepen. Maar het heette geloof ik Work4 en dan nog wat. Kon nline het bericht niet meer vinden, en het schijnt vooral in de grote steden te zijn, is een initiatief van het blad Margriet. Misschien de moeite om eens op te googlen?

    Veel succes,
    Hsm (bijna afgestudeerde moeder)

    P.s Kijk uit om je kind ten onrechte een diagnose op te laten plakken, hoor. Veel gezonde jongetjes van 7 zijn nu eenmaal druk, maar zeker niet ziek of afwijkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/Uitzendbureau-voor-moeders/357714.html

    BeantwoordenVerwijderen