maandag 23 mei 2011

Het is gewoon een beetje druk soms

Een spreekbeurt. Kleine vent moet een spreekbeurt doen.
Helemaal prima natuurlijk, maar het moet wel 2 minuten duren en dat vind hij zo enorm lang.
En dan kiest meneer natuurlijk het makkelijkste onderwerp!
Hij wil graag minimaal 2 minuten staat praten over Michiel de Ruijter.
Helemaal prima, maar omdat hij zoveel van weet, is hij compleet het overzicht kwijt (dat klinkt bekend...)

Dus met maar 2 weken voorbereidingstijd, dan duik je als mamma even het net op en tover je even een tijdlijn tevoorschijn om even wat duidelijkheid in het verhaal te toveren.
Kleine Vent helemaal blij, maar een beetje verward: wat moet ik wel en niet vertellen?
Dus voorlopig nog wel ff druk mee. Kon er ook nog wel bij.

Deze week moet ik vooral zorgen dat m'n opdrachten voor de praktijkdag donderdag helemaal klaar zijn, dat het zomerkamp van Kleine Vent betaald word, dat ik de was een beetje bij houd (te weinig zomerkleren voor mezelf helaas) en dat ik Kleine vent vrijdagavond in Renesse aflever voor een weekendje Judokamp. Waarna mijn vrije weekend dus begint, want ik hoef hem pas op zondag om 17:00 weer op te halen.
Een echt vrij weekend! Waarin ik dus niks plande, want ik zie wel hoe het loopt. Gewoon lekker doen waar ik zin in heb is helemaal fijn.
Misschien ga ik wel naar strand met mooi weer. Of ik jas er even een paar opdrachten doorheen die klaar moeten. Of ik ga op bezoek bij iemand. Of ik doe gewoon helemaal NIKS.
Ik weet het nog niet en dat maakt ook lekker niks uit! Ik heb een echt vrij weekend. Voor mezelf.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha hoe herkenbaar!
    Toen ik net in mijn huisje zat en de kinderen naar co pap waren zat ik ook allemaal op te sommen wat ik allemaal kon doen.
    Een heel weekend voor jezelf! Ongekende luxe :)
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat kinderen tegenwoordig al op ontzettend jonge leeftijd spreekbeurten moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen