woensdag 18 mei 2011

Het is hier druk...

Het laatste blogje dateert van een week geleden. En dat komt echt niet door het mooie weer.
Ik ben druk met school, met hypotheek/huis dingen en ik ben bezig met een cadeautje maken en Paarse Schaap spullen. Hopelijk heb ik m'n opdrachten voor m'n praktijkdag deze week gewoon af, want dan heb ik volgende week tijd om wat extra tijd in te zetten voor het schaap en om iemand te helpen.

Gisteren ben ik na m'n ochtendje werken even langs de supermarkt gegaan. Weer wat dingen voor in een grote voorraadverhuisdoos (das een mooi galgje woord). Toen ik naar huis reed, kwam ik langs een redelijk formaat kringloop hier. Gewoon even naar binnen gelopen. Dat was al een hele tijd geleden dat ik op zich al in een kringloop was. Maar deze is best fijn, want alles is best redelijk geprijsd en goed georganiseerd. Ik kocht er 5 LP's, 3 boeken voor zoonlief (waarvan hij er dus slechts 1 nu in de kast heeft staan, de andere zijn goed voor de cadeautjesdoos) 2 shirts en 3 blousen voor welgeteld €12,80.  De kleding is half voor mezelf, half voor verkoop. Bij thuiskomst bleken er dingen toch minder lekker te zitten, minder goed te passen en zo. Maar wel allemaal leuke merken (waar ik enkel bij kringloopdingen op let, grappig genoeg) In theorie zou ik met de verkoop van de 3 kledingstukken die toch niet zo lekker zaten, m'n hele aankoop terug kunnen verdienen. Dat zou mooi zijn. Maar we zien wel.

M'n doel van €1000 voor juli gaat helemaal nergens meer over. Dan zou  ik in 6 weken €100 moeten verdienen nog. Dat is een eitje en dus geen uitdaging meer. Het bedrag is opgeschroeft naar €1200.
Dus moet er nog een rommelmarkt gepland worden en lekker gemarktplaatst worden. Ik hoop dat ik het ga redden. Met een wat hoger bedrag is het weer een uitdaging. Ik besloot ook dat wanneer er eenmaal €1000 in 'de pot' zit, ik niet meer ga tellen tot de periode voorbij is. Dan blijft het namelijk enorm spannend.
Het geld is voor de zomer. Eventueel nog een vakantie (we zijn er nu niet helemaal zo zeker van) of anders lekker dagjes uit. Van wat er over is, neem ik een deel mee naar de creadoe beurs na de zomer (waarvoor ik natuurlijk enorm aan het sparen ben voor korting op de kaartjes. Het scheelt als je een compleet huishouden moet opzetten) De rest is voor in de spaarpot. We zien wel weer waar het dan heen gaat.

Verder merk ik eigelijk dat het veelal makkelijker is om dingen voor niks of weinig te vinden, als mensen weten dat je iets zoekt of nodig hebt. Nu met een nieuw huis is het heel duidelijk natuurlijk. En zo heeft m'n moeder misschien al een eettafel met stoelen geregeld van een oud collega, die definitief in suriname gaat wonen. En hoewel ik best een fatsoenlijk budget heb voor mezelf voor die meubels die nog moeten, hou ik er liever van als het niet allemaal nieuw en glimmend is. De bank die ik graag wil, is een ander verhaal, maar bijvoorbeeld kasten en dergelijk heb ik liever tweedehands. Kan ik er lekker op schilderen als ik er zin in heb, zonder al teveel schuld gevoel over dure aanschaf. Ik kan niet wachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen