dinsdag 31 mei 2011

Hoe verdien ik €5000 in een jaar?

 Jeetje, wat gaat het toch allemaal over geld he.
Maarja, dat is een beetje waar ik toch steeds tegenaan loop: Er moet meer gaan binnenkomen!
Dus daar ben ik steeds enorm over aan het nadenken.
Ik zou nameiljk best graag een klein autootje willen. Straks gaat zoonlief naar een andere school, waarbij we zeker zo'n half uur moeten fietsen. En nu heb ik geen hekel aan fietsen, maar wel aan vroeg opstaan/aan regen/aan harde wind. Take your pick. En daar hebben we hier in nederland nu eenmaal over het algemeen regelmatig last van.
Dus wil ik hard gaan sparen, waar het kan.
Ik rekende even uit dat ik rond de €5000 moet sparen om dus een fatsoenlijk tweedehands autootje te halen en daarbij dan ook de verzekering, wegenbelasting en tijdje benzine te kunnen betalen. (ik denk dus wel even vooruit, ik ken mezelf namelijk)

Maar hoe moet ik dat nu gaan doen?

Ik heb al een aantal klikprogramma's, die een beetje extra opleveren.
Ik ga weer meer marktplaatsen en meer rommelmarkten doen, om de berg dozen met overbodige dingen hier, om te zetten in weer wat extra's.
Daarbij kwam ik tot de conclusie dat ik daar best rond €500 kan verdienen gedurende het jaar (dus tot mei 2012). Dat moet best haalbaar zijn.
Ik kan straks, na de verhuizing, wel gebruik gaan maken van Google Adsence, wat nu nog niet lukt, omdat er maar 1 per adres mag.Wat iets extra's oplevert en waar ik nog zo'n €50 heb staan om zelf reclame te maken voor m'n webshopje. Die dan ook weer wat extra aandacht behoeft.
Als interessant gegeven vond ik de mogelijkheid om teksten te schrijven met als doel kleine beetjes geld bij te verdienen, door deze google adsence. Nu tik ik toch al enorme stukken en vind ik het niet erg om daar af en toe wat bewuster mee bezig te zijn (is ook een interessant medium voor m'n studie) en als ik daar dan soms wat extra mee kan verdienen, is het mooi meegenomen.

De grootste conclusie was: Enorm hard werken!
Ik moet echt strak gaan plannen willen ik goed op tempo kunnen studeren en dit plan tot uitvoering brengen binnen de tijd die ik heb. Want ik wil dan ook weer niet elk weekend druk moeten zijn. Die tijd is gewoon vrij. Volgend jaar gaan we op vakantie in m'n eigen autootje. Ik heb geen idee hoe ik het ga redden, maar ik ga het doen!

2 opmerkingen:

  1. Hey Lotte,
    hier hetzelfde dilemma.. wil ook graag een klein eigen autootje. Vooral omdat het openbaar vervoer hier zo ontzettend belabberd is. Het duurt 2 uur voordat ik op de uni ben, terwijl ik met een autootje er binnen het half uur ben. Probleem is alleen dat het geld er hier alléén maar uitvliegt in plaats van binnenkomt :s
    Succes in ieder geval, ik spaar met je mee (voor mezelf voor alle duidelijkheid :p)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doel heb je in ieder geval, en dat is de eerste stap! Google adsense advertenties vind ik echt wel de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen