vrijdag 27 mei 2011

voor €1 per dag

Een weekje van €1 per dag leven. Dat moet makkelijk lukken bij mij.
Er moet natuurlijk echt even bijgezegd worden dat ik dus zelf de boodschappen niet doe en daar dus geen kosten aan heb.
Maar dat ik volgende week maar €7 in totaal mag uitgeven, zegt niet dat ik vandaag dus ook zuinig ben.
Kleine Vent moest echt nieuwe dichte schoenen hebben (het paar wat hij nu aan heeft, zijn niet echt zo dicht meer) en dus kost ik bij de S.capino een paar goede wandelschoenen, maar wel weer met een kortingsbon voor 10% korting. Dit soort schoenen heeft hij al 2 keer eerder een winter lang gedragen en dus weet ik dat ze goed zitten en lekker lopen (moeilijke voetenkind, met een moeilijke voeten mamma) Maar er moeten dus nog wel een paar sportschoenen bij. Dat kind groeit echt enorm hard.
Ik kocht ook even zo'n leuk modeblaadje. Waar dus precies de broek en een jurkje in stond die ik al tijden wil hebben en dus nu zelf kan maken (van wat er allemaal nog ligt)
Dus ik denk dat ik komende week gewoon druk ga zijn met het maken van kleding voor mezelf. Zodat ik ook weer een beetje zomerkleding heb voor als het wel weer mooi weer is. Ik heb al patronen en stof liggen voor 5/6 jurkjes/rokken en met deze nieuwe patronen kan ik nog wel een broek of 2 eraan toevoegen. En dat met alles wat ik allemaal gewoon in de kast heb liggen. Een hele nieuwe garderobe zonder veel kosten. Bijna leuk.

Met m'n andere uitdaging (ik doe graag dingen tegelijk) loopt het best wel goed. Ik heb inmiddels €22,30 uitgegeven, maar ook iets verkocht voor €15. Netto is dat dus nog €7,30 te gaan voor ik quitte draai. Lukt prima denk ik. Zeker omdat ik nog een paar schoenen en 4 spijkerbroeken online moet zetten. In totaal zo'n 20 advertenties. Ik denk dat het prima gaat lukken om daar wat aan over te houden. En meer uitgeven zit er dus voorlopig ook niet in. Wat dan wel weer goed nieuws is, want minder zooi was eigelijk het plan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen