woensdag 22 juni 2011

evaluatiepuntje

vandaag volgde onverwachts een duidelijk evaluatiepunt.
Om 6 uur komt Kleine Vent z'n bed uitgerold (nieuw huis, dus nog geen echt goede donkere kamer) en is er niet meer in te krijgen.
Dus rustig gelezen, even een spelletje gedaan (terwijl mamma nog wel half voor pampus lag overigens)
Uiteindelijk toch maar lekker gaan eten. En dan komt de goocheltruuk: hoe krijg ik hem in z'n kleren als hij er geen zin in heeft. Elke dag een andere truuk overigens.
Maar na veel gedrein en gejammer en 'mamma ik wil niet zwemmen!!' was het wel klaar. Ik word er zo moe van, elke dag dat gestier met aankleden of naar bed gaan (het hangt wel met elkaar samen....)
De maat was vol en mamma werd toch best een beetje boos. Toen was meneer binnen 2 minuten aangekleed en tot zijn grote verdriet dus wel op tijd voor de bus naar het zwembad.
Hij stond daar op de stoep voor school enorm te sippen. Hij wilde echt niet mee, want hij was zo enorm moe. Dan ging hij vast in slaap vallen tijdens het zwemmen. Maar mamma had d juf al ingelicht en gezegd dat hij in ieder geval mee moest. Want hij is zo enorm aan het zeuren de laatste paar weken. Iets niet doen, omdat je er geen zin in heb, moet wel de uitzondering blijven (zo skipten we maandagmiddag een middag gewone school, omdat Kleine Vent echt helemaal superduper gezellig was en we toch hadden gezegd dat hij de hele dag kon meelopen)

Maar het 'AHA' moment: achterop de fiets was hij helemaal aan het zeuren dat iedereen hem niet leuk vind en school is stom en hij is moe en mamma word altijd boos en hij doet altijd alles verkeerd. Dus ik vroeg: hoe voelde je dat maandag dan? Daar had hij even geen antwoord op. Maandag was namelijk leuk en dus het paste even niet in het 'ik ben boos, dus leuk bestaat niet' moment. Maar elke keer als hij iets begon te zeggen over dat er iets stom was, vroeg ik: en hoe was dat maandag?
Toen kwam hij volgens mij toch wel tot de conclusie dat het school is waar hij moe van wordt. Dat hij er niet gezelliger van wordt. Iets waar ik al langer van wist, maar het nu met zekerheid kan zeggen.

Maar vooralsnog gaat hij me vandaag helemaal niet leuk vinden. De computer blijft uit vandaag (voor hem dan, ik moet vanmorgen nog een opdracht maken) En de tv mag beperkt aan. Hij zat net al te huilen in de bus, omdat hij moest gaan zwemmen ( en hij doet het echt zichzelf aan, dat ontzettend moe zijn) Dus vanmiddag gaat het niet leuk zijn. Misschien krijg ik hem nog wel zo ver om het gisteravond bedachte pappadag cadeautje in elkaar te bakken. Maar ik ben benieuwd.

1 opmerking:

  1. Er zijn van die dagen... maar hopelijk komt er echt verandering snel en kan hij in de vakantie uitkijken naar een leuke nieuwe school ;)

    BeantwoordenVerwijderen