maandag 13 juni 2011

HUIS!

MééééééN!!!! Wat is zo'n huis stiekem veel werk. Ik had het wel verwacht, maar het loopt toch net anders dan ik dacht.
Inmiddels liggen bijna alle nare schelpjes van de muren en in de afvalbak (note: het plaatje geeft maar een stukje weer, het loopt helemaal door over het plafond en over de andere muur, tot in de slaapkamer en zelfs een baantje in de gang. Dit zijn ook niet onze meubels natuurlijk)

Maar met die schelpjes kwam ook de stuclaag van de muur af (eigelijk had ik niet anders verwacht) en moet die dus hersteld worden. Dat lukt ook heus nog wel.
De muren zijn uitermate slecht gepleisterd, dus schuren we alles af en maken het weer netjes glad. Waarmee we ook onze zeemeermin en onze skyline wegwerken.
Al vrij snel bleek de keuken ook niet geweldig gezet te zijn. De deurtjes hangen wat scheef en hier en daar loopt een lade of een kastje aan. Daarbij was de keuken ook vrij smerig. De douchekraan is redelijk proffesories bevestigd en er blijkt geen licht in de keuken te zitten. Zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen.
Ik kom steeds wat nieuws tegen.
Het komt er eigelijk op neer dat we gaan kijken wat we echt nu moeten en willen doen en wat er dus nog wel even kan wachten.
De keuken is vrij simpel te verhelpen. De deurtjes even opnieuw hangen en het systeemplafond even optillen en het lichtpunt vinden (om er ook nog even een stopcontact bij te maken, want 1 in de keuken is wat weinig) De inductiekookplaat wordt vervangen door een gaskookplaat en er wordt een oven onder gezet (waarbij m'n ouders zo lief zijn om de kookplaat te bekostigen) De oude kookplaat gaat de verkoop in, want die is amper gebruikt. De woonkamer en onze slaapkamer zijn ondertussen al druk in de verbouwingsmode beland en die zijn straks vrij snel af.

Maar gisteren werd het me allemaal best teveel. Bij alles wat ik deed, kwam ik iets tegen wat ook gedaan moest worden, terwijl ik ook nog heen en weer moest huppelen omdat Kleine Vent er eigelijk wel bij wilde zijn, maar ook verveeld was, omdat helpen nog niet zo goed ging. Ik bracht hem om 4 uur terug naar huis en ben zelf terug gelopen. M'n hoofd stond nogal op huilen en daar had ik eigelijk helemaal geen zin in.
Gelukkig heb ik een goeie vent, die alles best op een rijtje heeft en dus al bedacht had wat er als eerste gedaan ging worden. Vandaag zijn we dan ook echt weer opgeschoten.

De komende week ben ik dus vooral weer druk met het repareren van de muren in de woonkamer en slaapkamer (blijk ik toch best handig....), het maken van m'n opdracht, het laten installeren van m'n internet en telefoon, wachten op de tuinmeubels van pappa en mamma (die dus op een dag komen dat ik als enige vrij heb) en weer eens een gesprekje op school van Kleine Vent. Zaterdag m'n praktijkdag en s'avonds iets met eten, omdat schoonouders 40 jaar getrouwd zijn. En dan heb ik zondag vrij! Ik ga dan niet klussen. Want de energie zal wel erg op zijn denk ik zo.
Maar ik heb er wel zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen