dinsdag 21 juni 2011

wat ik eigelijk wilde zeggen...

ZO, nu dan het blogje wat ik eigelijk wilde tikken gisteren.
Dat Kleine Vent gisteren dus een ochtend meegelopen heeft in een leonardo klas.
En echt, in 3 uurtjes had ik m'n kind ineens weer terug.
Hij was bij het ophalen niet moe, niet boos, niet ongezellig. Hij vond het wel jammer dat hij niet nog even op de computer kon (mamma is jaloers: er staan mooie macbooks in de klas)
Hij ging fluitend weer mee naar huis en heeft de hele middag lopen fluiten en zingen en enorm druk zijn.
Even ter vergelijking: als hij op een woensdagochtend uit school gehaald word, is het zeuren en jammeren en moe zijn en vooral niks willen. Er is dan echt niks mee te doen.
Hij had al aansluiting bij een aantal kindjes en hij vond het leuk dat hij de engelse les had mogen doen. Die hem overigens niet tegenviel. Hij had een mooi grafitti kunstwerk gemaakt van z'n naam, er was een stuk geweest over kastelen, ze hadden rekenspelletjes gedaan, er was naar HBBclub gekeken.
Hij vond het heerlijk. En zei dan ook gelijk; mamma ik wil hier echt naar toe volgend jaar! Het is hier leuk...
Ik vond het heerlijk om hem weer eens zo te zien. En niet pas na 3 weken vakantie.

Tijdens het rapportgesprek wat smiddags volgde wilde de juf het ook graag allemaal weten. Ik heb m'n enthousiasme een beetje ingetoomd daarvoor. Niet echt duidelijk aangegeven dat ik de keuze al wel gemaakt had. Want school wil eigelijk niet dattie weggaat, maar ze weten tegelijkertijd ook niet wat ze nu met hem aanmoeten. Eerlijk is eerlijk, ze doen echt hun best. Maar het kan niet langer.
Ik moet eerst donderdag het gesprek maar afwachten om te weten of ze op de andere school plek voor hem hebben.

2 opmerkingen:

  1. Ow ik duim voor jullie dat het lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn!!
    Ik heb geen idee wat voor school dat is, ga daar eens naar googelen.
    Mijn zoontje komt hyper, boos en sjaggerijnig uit school de laatste weken, doodvermoeiend, voor hem en voor mij......

    BeantwoordenVerwijderen