vrijdag 8 juli 2011

Vakantie!

Zo, vandaag het laatste blogje voorlopig. Ik ga lekker een weekje hel vreemd doen en vooral weinig slapen. Dus voordat ik weer enigzins in de reguliere wereld ben is het wel over 1,5 week.
En dan heb ik m'n laptopje weer terug, helemaal fris en schoon en goedwerkend.
Vriendlief gaat komende week druk behangen en schilderen in onze slaapkamer en woonkamer en hopelijk lukt het om zover klaar te zijn dat er straks een bed in kan. Lijkt me heerlijk.
De verf haalde ik gisteren al. Het is dus echt wel een mannen en vrouwending geworden. Zo haal ik alle spullen en kies de kleur verf en vriendlief gaat het dus daadwerkelijk doen. En dat terwijl ik echt geen 2 linkerhanden heb. Het loopt zo. Ik vind het niet erg, maar wel weer grappig.
Maar ook de verf is lekker op zo'n budgetmanier gegaan. Ik betaalde zo'n 70 euro voor muurverf voor 3 kamers. Daarbij is de kleur voor de woonkamer gemengd voor ons en de kleur voor onze slaapkamer meng ik zelf. Waarbij er ook nog een berg overblijft, maar waar dan gewoonweg meer kleurstof bij moet voor de kleur van de kamer van Kleine Vent. Dus gewoon witte latex en een paar tubetjes kleuring. Ik heb al vaker verf zelf gemengd, dus het moet lukken (wat ik vandaag nog wel even moet doen, anders komt er vast niet de kleur uit die ik in m'n hoofd heb of gaat vriendlief vast weer zeuren ofzo....)
De teller voor het huis staat op het moment op zo'n 200 euro. En dan zijn er 3 kamer straks grotendeels klaar. De woonkamer moet nog voorzien van iets nieuws op de vloer en dan komen er enkel nog dingen die later weer meeverhuisd kunnen worden. Geen slechte score denk ik zo. Ik doe niet eens enorm m' n best om zo budget te werken. Het gebeurt gewoon. Want ik kocht gewoon glasvezelbehang (voor de strakke muren) en plaksel en voorstrijk, omdat het nodig was. Ik let niet enorm op de prijs (behalve dan dat het glasvezel niet al voorgeschilderd is. Dat scheelde echt enorm) En de kleur verf voor de kamers, koos ik omdat ik ze mooi vond en omdat ik weet wat er allemaal kan. Zelf mengen geeft wel wat vrijheid om de precieze kleur te bepalen. Hoewel de mengverven met staaltjes ook prima werken.

Dus onze slaapkamer wordt straks superduper lichtblauw, bijna wit. En de woonkamer wordt superduper lichtlila, bijna wit. De slaapkamer van Kleine Vent wordt wat meer uitgesproken blauw, omdat hij graag een zeemanskamer wil (z'n eigen woorden!) Hij krijgt dan ook een mooie schildering van Jack Sparrow en zijn Black Pearl voor in z'n kamer van m'n zus. Maar natuurlijk wel de legoversie.......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen