vrijdag 5 augustus 2011

3 dagen amsterdam....

Een paar daagjes amsterdam was best vermoeiend.
Maar wel heerlijk en leuk.
Ik heb al tijden m'n kind niet zo zien genieten. Hij heeft alles opgezogen en ik denk dat hij nog wel 3 weken meer had kunnen blijven. Al die verschillende mensen en al die geweldige bijzondere plekken.
We liepen donderdag over de dam (helaas wel met regen) en hij zag het monument staan. Hij moest er even naar toe en het even 'in het echt' aanraken. Hij vond het redelijk indrukwekkend. Hij stond er in de regen de tekst te lezen op de muur van het monument. Hij snapte er weinig van, maar hij wilde het wel graag lezen.
Toen doken we heel verantwoord gewoon de Bijenkorf in en gingen gelijk op zoek naar het boekenstuk. Daar waar ik enorm graag lees en Kleine Vent daar ook erg mee besmet is, zijn we er echt naar op zoek gegaan. The American Bookstore was echt de hemel voor hem, ookal leest hij lang niet genoeg engels om er voor zichzelf iets te vinden.
Bij de Mac daar troffen we ook een onvervalste Amsterdamse toiletjuffrouw. Zo eentje met overduidelijk geverfd haar en een foute bloemetjes rok en zo'n echt wit schort voor. En lekker kleppen met iedereen die voorbij kwam. Het was geweldig om te zien en ik heb me er heerlijk bij vermaakt.
Een bezoekje aan NEMO kon ook niet vergeten worden, want Kleine Vent is echt helemaal fan van NEMO. Dus als we er toch zijn.... Het kwam neer op dat ik een middagje m'n boek uitlas en af en toe iets leuks aan het doen was met Kleine Vent en verder heeft hij vooral rondgerend om van alles te proberen en te doen.
Omdat het donderdag toch ineens mooi weer was, gingen we ook nog een bezoekje aan Artis brengen.
Ik ben gek van dierentuinen. Ik vind het heerlijk om een eeuwigheid naar van die beesten te kijken. En het bleek meer dan eens dat Kleine Vent er echt eentje van mij is. Hij vind het geweldig om maar van al die beestjes mooie plaatjes te schieten. En kan er ook echt een tijd over doen. Alleen hadden we die tijd niet enorm. Volgende keer beter.

Hij heeft het enorm naar z'n zin gehad en ik met hem. Het was prachtig om te zien hoe hij voor het eerst in de tram stapte en hoe hij zich bewust was van zoiets belangrijks als het monument op de Dam.
We gaan zeker nog wel eens terug naar Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten