dinsdag 16 augustus 2011

Echt vakantie en eindelijk zon....

Nu, in de laatste week van onze zomervakantie, word het toch nog ineens mooi weer.
Dus gooide ik zoonlief gistermiddag de speeltuin in, af en toe voorzien van een ijsje of wat drinken en ging zelf aan de slag met m'n werkjes voor Het Schaap en af en toe een boek lezend.
Eindelijk ook echt vakantie. Heerlijk in het zonnetje een beetje werken, terwijl Kleine Vent zich prima aan het vermaken is.
En vandaag is het gewoon weer mooi weer. Kleine Vent zal vast geen bezwaar hebben tegen nog een middagje speeltuin. Het is echt een stuk beter dan al die tv/computer die hij de afgelopen tijd toch wel gezien heeft, hij vind het leuk en gezellig en ik word er ook gezelliger van, zo in het zonnetje een beetje rustig bezig zijn. Ik hoef vandaag ook helemaal niks. Dat is echt een lekker gevoel.
En nu hopen dat het morgen ook zulk lekker weer is, want ik wil graag ook nog een keer naar strand met m'n mannen. Stiekem is dat ook redelijk ontspannend voor mij, want die vermaken er elkaar ook prima. Het is hartstikke leuk om te zien. Ben er zo blij mee dat ze elkaar echt leuk vinden

En stiekem hoop ik ook dat het daarna gewoon allemaal een beetje fatsoenlijk weer blijft. In ieder geval droog. Want we moeten dus straks een berg fietsen (voor ons dan) en om nu gelijk te beginnen met een berg regen, is ook niks. Niet alleen voor het fietsen overigens, want ik nu ook wel eens genieten van m'n nieuwe balkonnetjes. Om lekker een boek te lezen in het zonnetje ofzo.
Daar waar de muren nu al geschilderd zijn en enkel het plafond nog een keer over moet, schiet het al enorm op. Want als de schilderwerken klaar zijn, kunnen we beginnen aan de vloeren van de slaap- en woonkamer. Waardoor er een bed en een bank in kan, zodat we er fatsoenlijk kunnen overnachten.
De slaapkamer van Kleine Vent is het enige wat nog door mij geschilderd moet worden en dat is vele malen makkelijker dan de vorige verfklussen in huis. De gordijnen daarentegen worden meer werk, want het worden zwarte met doodskoppen erop (helemaal in thema van het piratenschip)
De gordijnen voor onze slaapkamer komen van m'n ouders. Die hingen eerst in de woonkamer hier en m'n moeder vermaakt ze, zodat ze passen. Ze passen ook qua kleur nog best goed bij m'n meubels en muren en vloeren. Dat scheelt. De gordijnen voor de woonkamer zijn ook gekregen, maar die zijn echt tijdelijk. Ze passen wel bij de muren, maar echt mooi vind ik ze niet. Wel enorm functioneel. 
Ik heb echt zin in dat soort dingen. Denken over de gordijnen en welke bank erin moet (ik weet het eigelijk wel redelijk wat ik daarin wil hebben) en denken over de indeling van de kledingkast.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb gisteren ook even van de zon genoten en o.a. wat buiten geverfd dat al heel lang moest. Gelukkig maar, want nu regent het hier alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. enjoy enjoy! plukken, die zonnestraaltjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen