maandag 8 augustus 2011

tijdsplanning.....

Ik las net een stukje op een blog. Dat kwam ik natuurlijk weer via via tegen (daar ben ik goed mee)
Maar het kwam er op neer: Hou op met je tijd verspillen!
Tijd verspillen is een dure bezigheid.
En ik ben er enorm goed in.
Het zegt vooral: investeer een klein momentje in een fatsoenlijke planning en win daarmee een berg tijd.
Dat vind ik wel een goed plan. Dankzij enige planning (een realistische planning dan) moet ik toch zeker dit jaar nog wel m'n lesjaar kunnen afmaken. Afhankelijk van de praktijkdagen die ik wel volgens bepaalde lijnen moet plannen (en dus afhankelijk ben van wanneer ze vinden dat die er kunnen zijn) kan ik volgens mij prima alles afronden. Als ik dus m'n tijd maar fatsoenlijk indeel. Vooral een stuk effectiever indelen.

Ik ga me daar eens een beetje mee bezighouden. Ik wil zoveel doen, maar ik lijk nooit genoeg tijd te hebben. Terwijl dat eigelijk helemaal niet kan, omdat ik nooit echt vastzit aan vaste tijden. Dus ik kan ook prima om half 12 s'avonds nog werken als ik dat zou willen. Of om half 7 smorgens. Net waar ik zin in heb. Maar ik moet mezelf echt een schop onder m'n kont geven. Er moeten dingen gedaan worden dit keer. Ik wil een heleboel, dan moet ik er ook echt voor gaan.
Als ik nou eens m'n tijd overdag effectiever besteed, dan heb ik vast 's avonds meer tijd over voor de dingen die ik meestal toch overdag wel al doe, maar ook prima kan doen als er wel allemaal mensen door het huis heen stekkeren.
Ik ga het de komende 2 weken een beetje proberen inde praktijk te brengen. Hoewel het soms wat lastig gaat worden, vanwege de vakantie. Maar gewoon beginnen. Kwaad kan het nooit....


Ik heb ook bij m'n spaargeldteller even een extra post gezet. De post auto. Daar spaar ik ook voor, terwijl ik aan de andere kant enorm geld uitgeef aan het nieuwe huis. En het lukt best prima tegelijk eigenlijk.  Het bedrag groeit langzaam maar toch redelijk gelijkmatig door. Hopelijk kan ik er komende zaterdag weer een bedragje aan toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten