maandag 22 augustus 2011

Vandaag doe ik niks

Vandaag is m'n rustige dag. Dat voelt maandag altijd wel zo, maar nu helemaal.
Na maanden van heen en weer rennen en proberen alles te regelen en voor elkaar te krijgen (waarbij ik even vergeten was dat ik de BSO moest vertellen dat we EN verhuisd zijn en dat Kleine Vent op een andere school zit, waarbij ik ook nog vergeten was dat ik de overblijf moest regelen, is een beetje jammer)
Maar nu hoeft het niet meer. Ik moet qua financiƫn nog wat dingen regelen en dat gedoe met de BSO enzo en dan ben ik wel klaar. Dat is met 2 telefoontjes vandaag te regelen en zelf wat geld heen en weer schuiven.
Ik ga dus vandaag lekker in het zonnetje zitten met de nieuwe Flow. Lekker even mezelf een goed gevoel aanlezen en wat meer energie krijgen om daadwerkelijk m'n plannen ten uitvoer te gaan brengen. Wat ik zeker ga doen voor 1 oktober, want dan moet alles 'gewoonte' geworden zijn. Blijkbaar duurt dit zeker een maand, dus als ik dat maar gewoon volhou, dan lukt het wel.

Het strijdplan is als volgt, op het moment:
- de studieplanning weer in orde maken (wat neerkomt op hard werken en de kleine achterstand inhalen)
- reclame planning maken (wat neerkomt op meer en effectiever adverteren en zorgen dat ik gezien word)
- m'n huis afmaken (wat neerkomt op iemand regelen die me wil helpen met de vloeren. Schilderen kan ik zelf gelukkig)

En verder hoef ik helemaal niks. Het klinkt als veel, maar het valt mee. De studieplanning liet september vrij, want ik ken mezelf. Dus heb ik tot 1 oktober tijd om wat opdrachten af te maken en een tentamen in te plannen. M'n huis afmaken is lang zoveel werk niet meer en doe ik niet alleen gelukkig. Het belangrijkste is dat er nu vloeren in komen en dat we beslissen hoe we het gaan doen met iets van plintjes.
Dat reclame idee, dat is wat meer omvangrijk. Dat houdt ook in dat er (eindelijk) betere foto's gemaakt gaan worden en dat ik lekker veel bladen ga lastigvallen met wat ik doe. Daarvoor moeten er wat perskits gemaakt worden en moet ik de site zelf even een complete opfrisbeurt geven. Dat is wat uitgebreider. Maar de tijd die ik heb, daar moet het echt in kunnen passen. Ik hoef voorlopig niet te werken (tot 1 oktober dus) en dan moet het gewoon kunnen. Ik moet alleen meer DOEN en minder miepen.


Maar vandaag: Vandaag doe ik niks.

2 opmerkingen:

  1. Lekker, zo'n dagje niets. Heb je ook nodig om op te laden. Ik merk aan mezelf vaak dat ik dan alsnog hele dagen aan het rennen ben, maar als je maar in je hoofd het idee hebt dat je even niets hoeft te doen, dan scheelt dat al veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil even laten weten dat ik je blogjes altijd heel gezellig vindt om te lezen en dat het mij altijd aanzet om beter met ons geld om te gaan. Ga zo door! Groetjes, Moepsje

    BeantwoordenVerwijderen