dinsdag 23 augustus 2011

vandaag doe ik wel iets....

Met gisteren een dag niks, is er vandaag een dag met wel vanalles.
Behalve dan dat ik door de regen heen en weer moet om m'n kind van en naar school te brengen (wat ben ik blij dat er nog een auto voor de deur staat nu) is er eigelijk niet veel gepland en ben ik dus vrij om dingen te bedenken.
En na voor de kweetniehoeveelste keer een 365 dagen project tegen te zijn gekomen dacht ik: dat kan ik vast ook wel.
Alleen ga ik niet elke dag een vogeltje knutselen of elke dag een foto maken of elke dag ergens wandelen. Hoewel ik elke dag, 365 dagen lang, elke dag een andere smaak thee uitproberen ook wel een leuk idee vond. Maar dan word het zo'n dure grap ben ik bang. Die mag nog even in een doosje blijven om wat langer te wachten.
Ik ga 366 dagen (ja schrikkeljaar he) bezig zijn met het echt op de kaart zetten van Het Paarse Schaap. Elke dag 1 ding doen om mensen te laten weten dat Het Schaap bestaat. En wat we dan doen. Elke dag 1 ding minimaal. Elke dag iets. Met uiteindelijk als doel om in een jaar 365 dingen te kunnen verkopen.
Ik ga er niet vandaag mee beginnen. Dat is namelijk niet praktisch. Want die studie moet ook in orde komen(en blijven) en ik moet ook een stapel was doorwerken (anders heeft Kleine Vent weer niet genoeg in de kast) en nog wat allemaal meer.
Dus als er plek voor is in m'n hoofd, dan ga ik er mee beginnen. Ik doe hier en daar al wel wat vooronderzoek alvast (waar kan ik adverteren, hoe doe ik dat, eventuele kosten, wat ik wil eigelijk zeggen tegen de mensen enz)

Vandaag ga ik in ieder geval iets doen aan die berg was, bezig zijn met wat nieuwe dingen maken voor Het Schaap en verder zie ik wel. Dat zijn dingen die ik vandaag graag wil doen. Niet gelijk zo hoog mikken, ik moet nog even uit het drukke vakantieritme komen en terug in het 'ik moet gewoon aan het werk' ritme.

3 opmerkingen:

  1. Zo'n project is wel een heel goed idee. Ik denk dat ik er ook eens over na ga denken en bv elke dag 1 ding ga wegdoen ofzo. Iets dat in kleine stapjes helpt om mijn uiteindelijke doel te bereiken. Eerst maar even wat inspiratie op doen, heb je nog leuke blogtips hiervoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 365 keer iets onder de aandacht brengen is veel.
    Maar iedere dag iets doen, werkt absoluut.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed idee! En dat is tenminste ook echt haalbaar. Veel van die 365 dagen projecten lijken mij zo ontzettend moeilijk.

    Wat ga je allemaal doen? Heb je al concrete voorbeelden?

    BeantwoordenVerwijderen