woensdag 14 september 2011

Een lichtje op m'n rekening

Na een niet enorm zonnige zomer, was er gisteren ineens een heerlijke berg zon. En ontdekte ik dat, op m'n nieuwe balkonnetje (1 van de 2 dan) het heerlijk zitten is. Uit de wind, vol in de zon. Het was er zo'n 23 graden gistermiddag. Heerlijk een kopje thee gedronken.
Ik schilderde gisteren weer een stuk. De hal dit keer. Dat is de laatste echte grote schilderklus. Om het blauw wit te maken moet ik het nog wel een keer schilderen, maar dat geeft niet. Vrijdag weer een dag.
Maar toen ik klaar was met schilderen, had ik nog energie en tijd over. Dus sloopte ik (met beleid en een schroevendraaier) de verkeerd hangende apothekerskast uit de keuken. Die mag vriendlief een beetje gaan opkalefateren, zodat hij het weer goed gaat doen. Eventueel zonder deur ervoor, dat mag ook. Die blijkt namelijk ondersteboven te zitten, waardoor hij niet goed sluit. En het helpt ook niet dattie scheef zit.

Vandaag is het niet klussen. Vandaag is het boodschappen doen, papieren uitprinten, kindjes ophalen en naar de bioscoop voor een leuke middag. Nog voor Kleine Vent z'n verjaardag. Hij wilde graag naar de film met z'n vriendje van de oude school. Had wat voeten in de aarde, maar geeft helemaal niet. Dus ga ik vanmiddag met 2 kleine mannen naar de film die hier draait in de speciale kindermiddag van Film By The Sea. Echt een heerlijk festival elk jaar met de meest leuke en bijzondere films. Een soort Cannes film festival, maar dan in ons eigen Zeeland.

Na een kijkje op m'n rekening, blijkt dat ik inmiddels ook alles deze maand al betaald heb. Dat is lekker. Het waren echt grote bedragen deze maand. Het schoolgeld voor Kleine Vent maakte een behoorlijke deuk en ook de muzieklessen, de judolessen, m'n verhoogde collegegeld en nog wat aankopen voor het huis, maakte dat m'n geld toch een heel eind op is deze maand. Het is niet anders en ik raak er ook niet van in paniek. Maar leuk is anders. Ik vind het niet zo'n prettig idee dat er niet zoveel geld meer op m'n rekening staat. Dus moet ik opletten en netjes alles weer goed gaan bijhouden. En dus bezuinigen, daar waar kan. Het kan niet meer op abonnementen of verzekeringen. Dat is er allemaal al af. Dus moet het uit de dagelijkse uitgaven komen. Dus mezelf weer netjes op budget zetten. Dat kan prima en het helpt eigelijk wel naar de aanloop naar Sinterklaas. (ben ik nu de enige die er van baalt dat er dus nu al pepernoten en schuimpjes en speculaas in de winkels ligt?)

1 opmerking:

  1. Weer druk bezig geweest! Hier was het ook weer een rondje verven. Van rood en turquoise naar wit, dus dat moet ook een paar keer. Misschien lukt het me om vanavond nog wat te doen. En die speculaas en pepernoten etc.: ik vind het echt bizar, ik zag het eind augustus al liggen!

    BeantwoordenVerwijderen