dinsdag 20 september 2011

een tussenstanden dagje...

Vandaag is het een beetje de tussenstanden dag.
Bij m'n studie behaalde ik tot op heden slechts 17 studiepunten, maar ik vond wel de 11 (inplaats van 9) resterende studiepunten. Toch nog even harder werken. Eind oktober hoop ik er toch inmiddels 23 van die studiepunten verzameld te hebben. En eind december moeten het er al 28 zijn. Dat is dan al bijna op de helft. Eind januari wil ik over de helft zitten, op 34 (daar waar ik maar liefst 62 studiepunten moet verzamelen) Wordt nog even bikkelen tussen alle andere dingen door. Maar het moet nu eenmaal. In het nieuwe huis wordt het makkelijker. Dan is er meer rust.

M'n thee collectie begint langzaam te groeien, de stand is nu al 35 verschillende smaken. Ik moet alleen nog even een wat goedkopere manier vinden om aan een heleboel verschillende soorten thee te komen. Het plunderen van de keukenkastjes was 1 ding, maar als ik steeds van alles moet kopen, heb ik straks voor de komende 10 jaar genoeg thee in huis. Dat is ook niet helemaal de bedoeling.

Het spaargeld is echt hopeloos verloren. Er vielen vorige week nog wat lijken uit m'n administratiekast en ik moest nog zo'n €60 aan rekeningen voldoen (het waren er maar 2, maar toch) Dat is net een beetje jammer. Het saldo op m'n betaalrekening daalde tot onder de €150 en ben ik nog blij dat ik nog even niet alle dagelijkse boodschappen moet doen. De grote bedragen voor dit jaar zijn er allemaal uit, dus wordt het nu wat rustiger. (op de aankoop van de bank na, arme spaarrekening...)

Komende zaterdag gaan we met Kleine Vent naar een (hopelijk) leuke voorstelling in de schouwburg. Best een uitje, want dat deden we pas 1 keer eerder in de afgelopen 8 jaar. Maar onder het motto: we steunen wat we leuk vinden, gaan we dit jaar naar de voorstelling Buurman en Buurman. Van oma gekregen voor z'n rapport vorig jaar. Zelf heb ik in november nog een blinddate staan met vriendlief. Hoewel het niet echt een blinddate meer is, want ik weet welke mevrouw er komt zingen. En eind maart maken we nog een tripje die kant op, want dan heb ik kaartjes voor De Ploeg, met een berg bekende cabaretiers. Meer theater dit schooljaar, dan ik de afgelopen 8 jaar deed volgens mij.

Op het moment ben ik bezig met 3 projecten en het worden er per oktober 4. Ik ben er allemaal al mee bezig, maar ze kennen allemaal verschillende startpunten. Per 1 oktober start er weer een opdracht, die tot eind januari duurt. Ik wil graag per november beginnen met alle reclame werkzaamheden voor Het Schaap. Per december begin ik met het online zetten van een berg teksten die ik aan het schrijven ben, om zo wat extra bij te verdienen. Per januari begin ik met m'n 'elke dag een andere thee' project.
Het vergt allemaal wat voorbereiding, maar door het te spreiden, kan ik toch tijd besteden aan studeren, wat ook super belangrijk is.

Vandaag gaat Kleine Vent voor z'n eerste kookles. Een stukje naschoolse educatie noemen ze het. Hij mocht in ieder geval kiezen uit zo'n 8 verschillende dingen die deze periode gedaan kunnen worden. Niet verplicht, maar hij wilde zo graag. En hij wilde perse koken. Omdat hij dat graag doet. Ik vind het prima, alleen vergt het wat planning van mijn kant, want tussen 15:15 en 15:30 zit niet zoveel tijd en ik moet dus voor die 15 minuten heen en weer. Voorlopig nog dan. Hij gaat het wel alleen leren te doen.

En even voor de statistieken: Het is vandaag minder dan 5 weken voor m'n verjaardag. En het is vandaag minder dan 11 weken tot sinterklaas. Waarvoor ik allebei nog vanalles moet bedenken. Voor mezelf en voor andere mensen. Lijkt me een goed moment om eens over te denken.

3 opmerkingen:

  1. Minder dan 11 weken tot Sinterklaas?!!! Wat klinkt dat kort!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opvallend is dat hè; net als je dan bezig gaat met sparen of er extra de vaart in wil zetten, komen er ineens allerlei onverwachte kosten opduiken. Héél herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello! My first visit, will visit you again. Seriously, I thoroughly enjoyed your posts. Congrats for your work. If you wish to follow back that would be great I'm at http://nelsonsouzza.blogspot.com
    Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen