woensdag 28 september 2011

goed voorbereid en op tijd zijn

Met het idee: beter vroeg dan vergeten, ben ik al een tijdje bezig met wat sinterklaas dingen.
Het kadopakket voor zuslief is bijna klaar. Er moeten enkel nog wat spullen bij om dingen mee te bakken.
Kleine Vent krijgt waarschijnlijk weer bergen lego of iets van spelletjes. En omdat ik al weet dat er een nieuwe en grotere boekenkast de weg gaat vinden naar zijn kamer, krijgt hij van mij een stapel boeken. Die ik al een tijdje heb liggen, maar die hij gelukkig nog niet ontdekt heeft.
En verder moet ik er nog echt over nadenken. Ik wil echt voor meer home made dit jaar, maar het is lastig. Ik kan weinig zinnigs bedenken om te maken. Voor m'n moeder komt het nog wel als we zelf verhuisd zijn. Dan krijgt zij haar hobby kamer en daar kan ik wel wat voor maken. Maar dan heb ik nog 3 mensen over. Wat enorm lastig is. Dankzij de voorbereidingen en al een deel klaar zijn met kadootjes, heb ik meer tijd om daar over te denken.
Voor die tijd zelf maar eens jarig worden. Het is dit jaar best makkelijk om dingen te bedenken die ik graag wil hebben. Een mooie klok laat ik wel aan m'n moeder over, want die weet wat ik mooi vind en kent de kleuren van de woonkamer. Verder zijn er nog zoveel kleine dingen die ik nog nodig heb voor het huis, dat het makkelijker dan ooit is om een lijstje te maken voor verjaardag en sint.

Maar het grote dilemma is: wat wil ik graag voor taart. Ik denk er eigelijk aan om gewoon maar allemaal cakejes te maken. Allemaal leuk versierd. Mag zuslief helpen, die kan dat net beter dan ik. Het is makkelijker iedereen gewoon een cakeje te geven dan te klieren met stukken taart. Ding is dan wel dat ik appel kaneel cakejes moet maken, want appeltaart hoort bij feest hierzo. Dus als variatie daarop. Betekend wel zo'n 24 tot 30 cakejes maken en versieren. En ook nog lekkere hapjes bakken. Kleine Vent zit op kookles en ze maakte daar gisteren een heerlijk bladerdeeghapje, die in kleine vorm prima voor een verjaardag kan. Dus daar wil ik ook wat meer mee bezig. Niet alleen de worst en de kaas.

M'n verjaardag duurt nog 3,5 week, dus heb ik nog tijd genoeg om erover te denken. Voor die tijd eens flink marktplaatsen. Vrijdag mee aan de slag. Ik heb zo'n enorme berg spullen waar ik nog vanaf moet en een langzaam leeglopende spaarrekening. Combineren lijkt me de beste mogelijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen