vrijdag 16 september 2011

Kleding maken

Ik had het mooie plan om voor afgelopen zomer een aantal leuke jurkjes voor mezelf te maken.
Het idee om zelf meer kleren te maken, loopt steeds ergens mis.
Nu was er ineens een berg wat geregeld moest worden (echt, 3 weken voor de zomervakantie van school wisselen raad ik niemand aan) en toen was er ook nog eens een huis waar geklust moest worden.
Het is er dus weer niet van gekomen. En nu ben ik nog altijd druk met m'n huis en ook met m'n studie.
Maar omdat ik het wel weer zie aankomen dat ik voor komende zomer het toch niet ga doen, plan ik het gewoon maar in. Ik heb dus voor zo'n 6 jurken/rokken al de spullen liggen. Patroon, stof, garen en eventuele andere dingen. Maar het ligt er maar te liggen.
Dat is zonde van de ruimte, zonde van de plek die het inneemt, terwijl het al lang in m'n kast had moeten hangen.
Dus plan ik komende winter gewoon een paar keer een paar dagen naaien in, zodat ik komende zomer leuke kleren heb en dat ik mezelf een beetje weghou van die nare winterdepressies van de afgelopen jaren. Want bezig zijn met leuke dingen helpt. En dat is ook zeker iets wat ik graag en veel wil doen deze winter.
Gelukkig vind ik m'n studie ook erg leuk, anders zou het weer achterop raken. Ik heb tot op heden nog niet gevonden waar m'n 9 vermiste studiepunten zijn. Ik moet alles nog wel 10 keer nakijken denk ik. Of ik hou gewoon ergens een keer boeken over die ik nog niet gelezen heb.

En bakken, dat vind ik ook erg leuk. Alleen hebben we nog geen oven in het nieuwe huis. Die komt er wel, want we vinden het allebei erg leuk om lekker eten te maken.
Maar wat ik gisteren deed: Ik bakte voor het eerst koekjes, die wel goed lukte!
Wel hele gave ook nog. Waarbij je begint met gewoon witte mix en boter door elkaar mikken en dan als je het water erbij doet, het ineens roze wordt (ik heb deze ook in een groene variant in de kast staan. Er is ook nog blauwe verkrijgbaar van het merk Sassafras)
Ze lukte gewoon en ze zijn nog lekker ook. Niet te hard, niet te zacht, niet verbrand. Het is echt groot nieuws hier. Ik bakte al zo vaak koekjes, maar nooit lukte het echt goed. En nu wel.
Nu liggen er dus roze koekjes in de keuken, voorzien van een kwak roze glazuur. En van dat dikke zoete glazuur. En het is lekker. En ik kan je vertellen: dat is naar als je eigenlijk wat beter wilt eten.

Maarja. Voorlopig moet ik het toch met mezelf doen, zoals ik ben. Op het moment fiets ik elke week zo'n 24km. Dat is toch leuk meegenomen als beweging. En het wordt alleen maar meer. Moet ook gaan helpen bij een fatsoenlijk figuur (zoals ik het wil dan, kg of 5 minder, ooit) Ik heb er geen haast bij en ook geen noodzaak. Ik ben zo ook wel goed, hoewel ik een beetje beter kan. En dat heeft eigelijk niet eens zozeer te maken met het gewicht. Meer met conditie en kracht. Waar ik altijd wel redelijk van voorzien was, ookal leek het nooit zo. Ik zal ook nooit stoppen met chocolade eten. Daar kan ik echt niet zonder. En dan zeker de ijsvariatie niet. En ook nooit stoppen met lekkere dingen bakken. Dat is veel te leuk.

Maar een beetje opletten is misschien wel handig, anders pas ik straks niet meer in de jurkjes die ik nog ga maken...

2 opmerkingen:

  1. Slim dat je het inplant, juist in de winter kan dat vaak prima. Tenminste, als ik hier kijk: als het echt heel koud is, kan er vaak minder verbouwd worden (je gooit dan niet het dak open), de tuin ligt redelijk stil en je gaat ook niet lekker buiten hangen. Tenminste, ik niet. Ik wil deze winter ook mijn naaimachine weer eens afstoffen, alleen moet ik dan eerst kijken hoe ik die onderste garenklos er weer fatsoenlijk in krijg, zodat er ook vanaf onder genaaid wordt. Klinkt wat vreemd, maar ik kon geen betere omschrijving bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Er is link party voor creatievelingen op mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je mee wilt doen. Fijn weekend! Groetjes, Annemarie
    www.annemarieshaakblog.blogspot.com (voorheen Annemarie’s Breiblog)

    BeantwoordenVerwijderen