dinsdag 13 september 2011

m'n arme spaargeld

Toen ik net het schoolgeld van Kleine Vent overgemaakt had, keek ik nog eens op m'n spaarrekening. Even goed checken hoeveel er nu nog staat.
En hoewel ik wist dat het niet superveel zou zijn, was het toch even schrikken.
Voor het eerst in 3 jaar is het bedrag onder de €1000 gezakt. Dat is toch wel een beetje een naar gezicht.
Ik heb dan nog wel meer spaarrekeningen, waardoor het totale spaarbedrag nog altijd rond de €3000 zit, maar toch. Het meeste heeft een oormerk en het geld op deze rekening niet echt. Daar staat geld voor het huis te wachten tot ik het nodig heb (al een stuk van m'n andere spaarrekening geschoven naar het snelle internetsparen) en uiteindelijk blijft er dat spaargeld over, wat geen oormerk heeft en wat ik dus 'vrij' te besteden heb. En dat gaat niet veel zijn.
Maar hoe vervelend ik het ook vind, het werkt best wel motiverend. Want er moet nog een opdracht uit voor school (want sneller klaar met school, is eerder goed en leuk werk) Ik moet ook nog een berg marktplaatsen. En nog wel 100 meer dingen.
Maar gelukkig laat ik er me ook niet meer door gek maken. Er zijn nu een aantal dingen die belangrijk zijn op dit moment en de rest kan later ook nog. Ik moet dus op schema blijven voor m'n opleiding en ik moet zorgen dat m'n huis nu eens af gaat komen.
Huis af betekend meer rust en minder heen en weer rennen. Dus meer tijd en energie voor studie en Het Schaap en overig werk. Gelukkig ben ik niet de enige die vind dat het nou wel een beetje moet gaan opschieten. Dat scheelt.
Ik zag eerder deze week al dat m'n gewenste bank dus past. Enige voorwaarde van Grote Vent was: er moet nog wel een eettafel in de kamer passen. En ik weet zeker dat ik dat heus wel voor elkaar krijg. Heel groot hoeft het namelijk niet en er is plek genoeg.
Alleen is m'n gewenste bank wel €1100. En dat zou betekenen dat in ieder geval mijn stukje spaargeld voor het huis op is. Dan staat er nog €700 op m'n algemene rekening en daarna is het op. Dat halen we wel, dat weet ik zeker. Het enige wat er nog moet komen, zijn voor 2 kamers gordijnen en rails en zeil voor in de keuken.
Ik vind het best een uitdaging worden allemaal. Per oktober zak ik terug in inkomen (bijna de helft) en het was al niet superveel. Dus moet ik er best wel weer aan gaan werken om dat een beetje terug omhoog te trekken. Ik krijg pas weer eind januari betaald voor m'n komende project. Dan kan ik het wel weer een half jaar uitzingen, maar ik heb nu bijna geen spaargeld om het zolang nog van te kunnen doen. Wat toch wel werk aan de winkel betekend.

1 opmerking:

  1. Heeeeeel herkenbaar! En het lijkt er steeds sneller af te gaan dan weer op... Daarom ben ik nu ook steeds zo als een gek bezig met die teksten, dan hoef ik tenminste niets voor de vloer van mijn spaarrekening (mijn vrije is tegelijk mijn bufferrekening) te halen, maar er moet binnenkort echt wel weer wat geld bij komen en wat minder grote dingen, want anders zit ik echt niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen