zondag 25 september 2011

Na een redelijk hectische week en  een iets rustiger weekend, is het alweer bijna maandag.
Morgen vertrekken we voor 2 nachtjes naar het nieuwe huis. Het bed wat er wel al staat is echt een uitkomst. Ik stelde mezelf als doel om binnen nu en 2 weken hulp te vinden voor het leggen van de vloeren en ze er ook in te hebben. Dan schiet het toch best wel erg op. Vriendlief is komende tijd in de weekenden enorm druk, dus die kan niet echt grotere klussen doen. Dus zal ik het moeten doen en daar een beetje hulp bij vinden is best prettig. Ik heb nog altijd als doel om rond m'n verjaardag eind oktober te kunnen verhuizen. Het huis zal dan nog niet helemaal klaar zijn (de bank duurt minimaal een week of 4 en moet nog besteld worden) maar als we zover klaar kunnen zijn dat er bedden zijn en dat er eigelijk alleen een tijdelijk zitplekje moet zijn, dan kan ik daar prima iets op bedenken.

Ik maakte afgelopen week ook weer wat nieuwe dingen voor Het Schaap. Het gaat best goed. Allemaal kleinere dingen, die ik maak als ik aan het bankhangen ben. Dan blijf ik wat bezig. En hoewel het weer lekker warm is buiten, denk ik al een tijdje aan mutsen en sjaals. Dus die komen er ook aan. Dat is 1 van m'n projectjes deze week: een muts haken. Geen enorm karwei, maar weer wat nieuws. Deze winter niet alleen kindermutsen en sjaals, maar ook mamma mutsen en sjaals. Lekker warm de winter door dus. (note: maak nog een paar mutsen voor jezelf, voor het fietsen)


Vandaag toverde ik ook nog bijna een kilo boontjes van de plant, terwijl we hem helemaal aan het terugsnoeien waren. De tomatenplanten zijn er nu helemaal uit en ook al het onkruid is weer verdwenen. Ik plukte alvast wat sla voor de salade morgen. Ook de laatste komkommer is van de plant gehaald, voordat deze uit de bak gehaald werd. Het totaal is nu 9kg boontjes, 3 komkommers, een paar handjes aardbeien, 1 kg spruitjes en een handje doperwten. Zonder echt veel moeite overigens. Gezaaid, uitgeplant en laten groeien, met alleen soms een beetje water. Dat lukt me geen 2e keer, maar makkelijk ging het wel dit jaar. Ik heb al plannen voor kleine bakken op m'n nieuwe balkon. Moet toch lukken om daar ook aardbeien, tomaten en boontjes te kweken. Kleine beetjes dan, maar leuk is het wel. De potjes met kruiden staan inmiddels al op m'n vensterbank in de keuken. Hopelijk wil dat een beetje groeien. Wel zo lekker, verser kruiden in je eten.
Die keuken moet ook nodig een beetje aangepast worden, als we er langer gaan verblijven. Er staat nog steeds een kastje los in de keuken (die verkeerd gezet was en ik er dus uitsloopte) We hebben nog steeds maar 1 stopcontact in de keuken en de spotjes staan nog naast de kookplaat. Er is geen oven en geen magnetron (ik kan dus niks met magnetronmaaltijden, wel gezond, maar iets opwarmen kost ook best tijd zonder) en de deur naar het balkon klemt enorm, omdattie verkeerd gehangen is.
Ons huis blijft een beetje Buurman en Buurman in elkaar zitten voorlopig denk ik.
Waar we overigens afgelopen zaterdag niet naartoe zijn geweest, omdat de Buurmannen (heel toepasselijk wel) in de file stonden en maar net de 2e voorstelling gehaald hebben. We ruilden de kaartjes om voor kaartjes in een theater iets verder weg, in oktober. Dus we gaan ze nog wel zien, alleen iets later.

1 opmerking:

  1. Super hoor, hoeveel jij nog uit je moestuin haalt! Zou ik ook wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen