zondag 11 september 2011

Paula vroeg zich af wat dan de symptomen zijn van een teveel aan vitamine C.
Nou, eigelijk niet zoveel, maar wel lastige. Hoge doses vitamine C kunnen maag en darmklachten veroorzaken. Tevens is het een grote belasting voor je nieren, omdat deze die overtollige vitamine C eruit moeten filteren. Door een teveel aan vitamine C word er minder koper opgenomen in je lijf, waardoor ook een overschot aan ijzer kan ontstaan. Een tekort aan koper heeft vaak bloedarmoede als gevolg. Ik dacht altijd dat dat door ijzertekort kwam. Maar koper zorgt ervoor dat je lijf iets kan met dat ijzer.
In ieder geval best een ingewikkeld gedoe allemaal.
Blijkbaar veroorzaakt door de enorme hoeveelheid vitaminen die ik extra kreeg, om m'n lijf even een schop onder z'n kont te geven. Wat blijkbaar gewerkt heeft, want het is niet meer erg nodig.
Ik voel me best goed nu. Dus ik blijf gewoon weer lekker eten, langzaamaan weer meer fruit. Want zonder fruit kan ik echt niet.

De rommelmarkt is best goed verlopen. Het weer wat goed, er waren echt geweldig leuke demonstraties (oude brandweerwagens die nepbranden blussen) en ook de verkoop ging best lekker. Ik heb weer €23 verdiend voor m'n potje. Niet superveel, maar toch weer een beetje extra. Alle kleine beetjes helpen.

Morgen ga ik nog even de opgelopen achterstand wegwerken voor school. Lekker op m'n nieuwe bed!

1 opmerking:

  1. Ik heb er werkelijk nog nooot van gehoord.
    Ik dacht altijd dat het lichaam het overschot aan vitamine C zelf goed kon afbreken.
    Niet dus.
    Weer wat geleerd:)
    Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
    En fijn dat je weer langzaam je geliefde fruit kunt gaan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen