donderdag 27 oktober 2011

Financiën gaan goed

De jas voor zoonlief komt alsnog van marktplaats. Hij vond geen leuke in de nieuwe keuzes en na een half uurtje zoeken op marktplaats was hij helemaal tevreden met een jas die hij daar zag. Gelukkig eentje die lang en warm genoeg is voor de stukken fietsen die hij erin moet gaan doen.
Maar als het goed is ben ik dan voor Kleine Vent ook alweer voor €15 klaar. Nu moet ik nog op zoek naar broeken en truien voor hem. Ook marktplaats denk ik. Het is zo langzamerhand een beetje een sport geworden.

Op het moment zijn mijn spaarrekeningen nog altijd niet geslonken en dat vind ik best prettig. Het gaat beter dan ik dacht en als de betaling eind januari binnenkomt, kan ik alles enorm goed aanvullen. Het liefst stop ik dat geld in een auto, maar als ik daarna de rekeningen niet meer kan betalen, schiet ik er ook niks mee op. Dus ik ga tegen die tijd alles nog maar eens narekenen. Op het moment kom ik elke maand €5 tekort. Die ik afgelopen maand en alvast voor komende maand prima heb kunnen aanvullen met een klikprogramma dat uitbetaalde. Er komen er nog 3, waardoor het de komende 2 maanden ook nog prima lukt. Alleen moet ik zorgen voor extra omdat er natuurlijk wel kadootjes moeten komen. Gelukkig ben ik voor 2 mensen al klaar. Maar ik moet er dus nog 4. Het leuke is dan weer wel: ik krijg ook altijd een berg leuke dingen. Dit jaar ook zeker nuttige dingen. En dat vind ik al heel prettig.
Ik ben dus weer bezig om op marktplaats wat dingen te verkopen. Het lukt redelijk. De afgelopen week had ik 3 verkopen. Niet super, maar wel weer wat extra. En elke beetje is weer een beetje in de goede richting. En ik wil graag zover mogelijk de goede richting op.

Mijn thee uitdaging gaat ook goed. De 50 soorten thee die ik zelf al verzamelde worden uitgebreid met nog 8 anderen. Ik zette gewoon een advertentie op marktplaats. Misschien dat iemand anders nog bijzondere thee had. En prompt kreeg ik 2 mailtjes van hele lieve mensen die mij wel wat wilden opsturen. Dus voor €0,92 heb ik 8 verschillende soorten thee erbij. Altijd beter dan nog een doosje thee wat vaak al meer kost. Ik ga langzaamaan beginnen met wat dingen voor het weblog over mijn thee ervaringen. Ik heb er zin in. Voor je het weet is het alweer 2012.

1 opmerking:

  1. Fijn dat het zo goed gaat! En wat een onverwachte meevaller van die jas. Voor jassen uit de winkel ben je vaak behoorlijk wat meer kwijt en meestal dragen kinderen ze vanwege groeien toch niet helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen