woensdag 26 oktober 2011

Het gaat beter dan ik dacht...

Met m'n groente gaat het best goed. Ik telde op het moment al 14 porties en er ligt nog redelijk wat.
De aardappelen gingen deels in een stamppotje voor ons gisteravond. Zoonlief blieft dat niet en kreeg een lekker broodje hamburger, met salade (een beetje van de sla, komkommer, tomaatjes)
Er ligt nog altijd een stukje broccoli, een paar wortels, een stuk komkommer, wat sla, de witlof en de zuurkool (met nog wat aardappels) Ik denk dat er toch meer uitkomt dan ik dacht.
Een paar wortels verdwenen in een verjaardagshapje afgelopen zondag. Kleine Vent had een lekker recept van zijn kookles meegenomen en die hebben we samen gemaakt. Heel simpel, maar heel lekker. Een beetje wortel, ui, gehakt, oregano en basilicum in een bladerdeegjasje.

Maar okay, tot daar aan toe. Ik wilde een stuk van mijn verjaarsgeld gebruiken voor nog wat nieuwe kleding voor mezelf en voor Kleine Vent. Hij moet nog echt een nieuwe jas erbij en nog wat warmere kleding. Voor mezelf moest ik alleen een paar spijkerbroeken hebben. Ik kocht vandaag een blauwe spijkerbroek, leuke rok en een leuk shirt voor €8. Lang leve de kringloop. Ik kocht een tijdje terug al een roestbruine spijkerbroek. Nu nog een zwarte of een blauwe erbij en dan ben ik voor mezelf wel weer grotendeels klaar. Dat moet best kunnen voor minder dan €25. De jas voor Kleine Vent gaat aanzienlijk lastiger worden. Hij is nogal kieskeurig. Maar de zomerjas die hij 2 zomers gedragen heeft en eigelijk niet weg wilde doen, kwam voor €12 van marktplaats. Daar ga ik ook zeker zoeken.

Een groot deel van mijn verjaardagsgeld gaat naar een nieuwe koelkast. Eentje van fatsoenlijk formaat. Want die er nu inzit is echt vrij kansloos voor 3 personen. We wonen er maar parttime nu en nu is de koelkast al regelmatig helemaal stampvol (voor 3 dagen!) Dus het leek me wel een goed doel. Ik wil dus wel een hele zuinige. Op lange termijn scheelt dat gewoon teveel geld. Ook de nieuwe combi-magnetron die we morgen gaan kopen (kadootje van m'n ouders) wil ik graag zo zuinig mogelijk. De keuken is bij ons de grootste stroomverbruiker, dat weet ik nu al. Maar door alles zo zuinig mogelijk aan te schaffen bespaar ik toch al wel een beetje. Ook de spotjes die in het plafond komen, zijn voorzien van led lichtjes. Veel licht en goed zuinig.
De wasmachine die er nog moet komen, wil ik dus ook zuinig.
Dat is echt een voordeel van eigenlijk alles nieuw kopen. Ik kan gelijk kiezen voor goed en zuinig. Dan kost het soms wat meer in de aanschaf, maar als het langer meegaat en zuiniger is dan iets goedkoper, dan liever wat meer geld.
( note: ik krijg de wasmachine van mijn oma. Dat was haar kado voor het nieuwe huis. Ze doet in goede merken en bergen service)

Overigens: de bank die ik heel mooi vond, wordt uiteindelijk toch een iets kleinere versie. Dezelfde serie, zelfde kleur, maar iets kleiner, waardoor hij iets beter in de kamer past. En dankzij de ikea die heel lief alle stoffen banken met 10% doet, kost hij nog eens minder ook. En ik had er natuurlijk niet over nagedacht dat vriendlief ook gewoon vind dat er goede bank in moet en dus daar ook in bijdraagt. Ik was er even niet helemaal bij. Buffer deels in tact en toch een hele mooie bank. Wel een kringloop eettafel/stoelen en salontafel. Omdat ik gewoon zin heb om er een beetje iets echt eigens van te maken.
Het huis schiet verder ook best wel op. De woonkamer is klaar om voorzien te worden van een hele vloer (ligt nu nog maar een stukje) wat ik overigens graag gedaan had afgelopen dagen, maar de handige zaag was uitgeleend. Nu is alles gewoon wat meer opgeruimd. De keukenvloer en de vloer van de hal schuurde ik (er kwam spontaan een lichter kleurtje van onder) en ik ruimde de extra kamer op. Die uiteindelijk ook nog helemaal schoongemaakt en opgeknapt moet worden. Nog een paar weekenden werk en dan is ook de woonkamer, de keuken en de hal klaar voor gebruik en ga ik echt verhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen