zondag 23 oktober 2011

Mobiele telefoon.

Omdat in januari mijn mobiele telefoon abonnement verloopt, was ik gaan kijken welke voordelen me zouden aanbieden.
Het aanbod was best goed. Het eerste jaar stukken minder betalen dan dat ik nu doe, voor meer service. Het 2e jaar zou ik dan ongeveer hetzelfde betalen, voor nog altijd meer dan dat ik nu krijg.
Nu blijkt het abonnement per gisteren al omgezet te zijn. Niet zo heel erg. Ik betaal in november en december al minder. Ik heb bij m'n vaste abonnement een blokje erbij voor een berg smsjes, omdat ik dat nu eenmaal veel doe. Door dat blokje blijf ik netjes binnen m'n limiet en ben ik uiteindelijk stukken goedkoper uit.  Mocht het niet meer nodig zijn, kan ik die gewoon weer uitzetten. Ik beslis per maand.
Dat scheelt uiteindelijk in de kosten.
Als het goed is, heb ik dan komende week ook m'n nieuwe telefoon. Weer een poging doen met een smartphone. Ik gebruik daarmee veel minder m'n smsjes, maar veel andere mogelijkheden. Ik rekende uit wat ik per jaar zou besparen: Het eerste jaar is dat €300. Het tweede jaar ongeveer €150.
Het is een goed begin. Bij m'n abonnement zit bewust een stuk webverkeer. Scheelt namelijk ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen