vrijdag 14 oktober 2011

Mooie kado mand

Het zonnetje is echt een goede energiebron.
Vandaag was er al vroeg het zonnetje in de huiskamer (nog altijd geen verwarming aan!)
Ik had een berg energie.
Ik bakte 7 appel/amandel cupcakes, versierde de nog overgebleven 9 red velvet cupcakes met monchou frosting, pakte allerlei kleine pakjes in en maakte een mooie mand (ga er echt een foto van maken!)
De red velvet cakejes moeten er pas morgen in, anders lijkt het me niet zo lekker. Tot morgenavond in een warme kamer staan. Dus die wonen nog even in de koelkast (de 2 die in de mand moeten, de rest is vanavond vast al wel op, het zijn er nog 4)
Het verbaasde me echt heel erg hoe weinig er uiteindelijk besteed is aan deze mand en hoe groot de mand is, die wel helemaal vol zit met lekkers. Ik rekende even uit: €19,49 voor de hele mand.

Wat zit erin:
- 4 red velvet cupcakes, 2 met monchou frosting
- 4 appel amandel cupcakes
- doosje eigen gebakken koekjes
- 2 doosjes thee
- een doosje gevuld met allerlei verschillende thee (zeker 15 soorten)
- een fles rode wijn
- een fles natuur appelsap
- een fles appelcider
- een pak hazelnotenkoffie pads
- 8 zakjes specials (voor de koffie)
- een doosje Merci
- een doosje chocolade flikken
- cafe noir koekjes
- een pak volkoren koekjes
- witte kandijbrokjes
- 2 koffiemokken
- 2 theemokken
- Noga
- mokka schuimpjes
- een mooie sjaal
- En natuurlijk: de mand

Sommige dingen zitten verpakt in een mooi doosje, sommige dingen in cellofaan.
En dat voor nog geen €20. Fascinerend wat ik allemaal overal vandaan getoverd heb. De berg thee had ik natuurlijk uit m'n eigen voorraad gehaald (op de 2 complete doosjes na) waardoor die niet meer zo immens is inmiddels. De koffie, 2 doosjes thee, 2 pakken koekjes, chocoladeflikken, merci, mokkaschuimpjes en de appelsap heb ik gekocht. Voor de cupcakes moest ik enkel boter en monchou halen. De rest vond ik in huis, ongebruikt en nog nieuw. Nu krijgen ze tenminste allemaal een goede bestemming.
En dan had ik dus nog 11 cupcakes, mokkaschuimpjes en 3 chocoladeflikken over (die zijn allemaal per 2 ingepakt voor de mooi)
Ik snap ook wel dat ik dat niet eeuwig kan blijven doen en dat het een beetje een sigaar uit eigen doos is, omdat ik het ooit al allemaal aanschafte. Maar om het nu nutteloos en ongebruikt te laten staan vind ik zonde. Dus dan liever in een mooi kado voor iemand anders.
Nu moeten er nog koekjes gemaakt worden die er ook inkomen. Die gingen Kleine Vent en ik samen maken. Ik maak er zeker een hartje van met een gaatje erin, voor aan het handvat van de mand. Staat erg lief. Hopelijk vinden Opa en Oma de mand ook net zo leuk, als ik het vind om hem te maken.

2 opmerkingen:

  1. Het klinkt in ieder geval als een super cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig cadeau!! Ik probeer ook vaak leuke manden te maken met veel lekkers erin, maar wel binnen het (niet extreem grote) budget. Vaak kijk ik ook nog even of ik iets in de kast heb liggen dat erbij past, ruimt voor mij weer op en een ander heeft er hopelijk plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen