donderdag 13 oktober 2011

We gaan vooruit.

Daar waren we weer. M'n google ads doen het prima (en niet eens ongepaste advertenties tot op heden)
Een paar dagen weer druk geweest met opruimen, schoonmaken en klussen.
Het leverde op:
- een half in elkaar gezette kast (dit is een enorme vooruitgang, nog 2 planken, 2 roedes en 2 deuren erin)
- een aantal marktplaatsadvertenties (die tot op heden nog niet geweldig lopen, maar we zien wel)
- een vrij goed opgeruimde woonkamer, waar dus eindelijk een vloer ingelegd kan gaan worden (wat dan weer een enorm opgeruimde 3e slaapkamer gaat opleveren)
- De vloer bij Kleine Vent ligt eindelijk helemaal erin. (dus eindelijk kasten verhuizen!)

En een berg verkoudheid. Die was wat minder welkom, maar ik kan er weinig tegen doen. Lekker rustig aan doen en met een kopje home-made kippensoep op m'n bed een beetje de blogjes lezen die ik nog achterliep. Morgen weer een boel dingen bakken.
Want zaterdag vieren m'n opa en oma dat ze 60 (!) jaar getrouwd zijn. Met een leuk etentje. Maar ik heb dus zaterdag een praktijkdag in leiden en ben waarschijnlijk pas rond half 9 weer terug hier. Dus ik ga het niet redden.
M'n moeder kwam op het leuke idee om een grotere variatie te maken van de kleine verjaarsmandjes die ik wel maak. Dus een berg lekkere koffie, lekkere thee, lekkere koekjes, chocolade, cakejes, leuke kopjes en allemaal in een leuke mand.
Omdat ik graag bak en graag dit soort manden in elkaar maak, ga ik er morgen druk mee bezig. Ik ga op zoek naar een mooie theedoos, die ik vul met allerlei verschillende soorten thee (waarvan ik er dus nog een hele berg heb liggen, vanwege m'n eigen projectje voor elke dag andere thee) en uit de kast bij moeders thuis kan ik zeker wel 4 verschillende soorten koffie halen, die dan ook in een mooie koker gaat. En met Kleine Vent wil ik graag kleine cakejes (mini cakejes echt) en koekjes maken voor erbij. Met de chocolaatjes die m'n moeder meebracht en de nogablokken die er nog liggen kan ik denk een prima kado mand in elkaar maken.
Mijn grootste investering: tijd! En het is gelijk persoonlijk, want we maken veel zelf en ik weet wat m'n opa en oma lekker vinden. Het is nuttig kado en toch leuk. En zo kunnen we ze ook over 3 weken nog lekker een beetje verwennen. Ik vind het heerlijk om te doen. Kleine Vent krijgt gelijk een berg aandacht en kan zich uitleven in de keuken (hij bakt en kookt echt heel graag) En dan mag hij het heel trots zaterdagavond aan opa en oma geven. 

Ik heb nu eigenlijk al geen zin in zaterdag (om half 7 opstaan in een weekend is niet zo aan mij besteed) Ik kijk wel uit naar de lekkere pasta op het station na m'n praktijkdag. Gelukkig zijn m'n opdrachten allemaal al klaar en hoef ik in de trein niks verplichts meer te lezen. Brei ik m'n sjaal af denk ik. Ik heb komende winter voor €5,50 een supervrolijke en zachte warme sjaal onder m'n jas. Geen slechte score. Dan morgen er een berg andere weer weg. Die zijn niet echt geschikt voor winters weer.

1 opmerking:

  1. Dat gaat zeker goed! Wel jammer van die verkoudheid, misschien heeft het wat te maken met het wisselvallige weer? Straks goed je sjaal om doen en dan komt het vast wel goed. Ook een goed idee van die mand, heel toevallig heb ik een zelfde soort feestje, dus ik denk dat ik eens ga kijken voor net zoiets. Dan kan ik er misschien ook wel iets uit de voorraad in doen, dat scheelt dan nu weer even.

    BeantwoordenVerwijderen