woensdag 16 november 2011

1/3 van je spullen wegdoen.

Vanmorgen had ik het ineens te pakken. Ik heb net 3 dozen ingepakt met spullen die wel meemoeten en 1 met spullen die niet meegaan. Ook gooide ik 1 lade onder het bed van Kleine Vent vol met spul wat ik van hem zeker niet mee ga nemen. Die moet ik alsnog weer opruimen, voor marktplaats en prullenbak spullen.
Maar ik dacht dus net: ik doe gewoon een 3e van de spullen weg. En dan heb ik nog niet eens echt heel erg rigoureus opgeruimd. Het wordt uiteindelijk nog meer. Zoveel spullen waar ik nooit wat mee doe, die nu weggaan. En een berg rotzooi wat gewoon overal een beetje opgestapeld ligt. Wat straks allemaal weggaat dus. Heerlijk idee!

Maar het levert wel een berg spullen op voor marktplaats. Ik moet mezelf er echt toe zetten. Maandag een berg foto's maken van spullen en echt op marktplaats slingeren. Ik heb een berg leuk speelgoed, wat natuurlijk prima in de tijd van het jaar past. Vaak nog in prima staat, omdat Kleine Vent gewoon teveel spullen heeft en veel dingen ook niet zo leuk vond.

Daarbij besloot ik ook mijn nog te bouwen wandmeubel aan te passen, zodat er plek is voor mij geliefde stoel. Ooit gekocht in kringloopwinkel. Laten thuisbezorgen ook nog. En het grote bedrag was toen wel €25. En het is zo'n fijne stoel, dat ik hem echt wil meenemen, ookal past de kleur totaal niet bij de rest van de woonkamer (hij is okergeel....) Dus moet ik er nog een hoes voor maken. Maar ik neem hem echt wel mee. Het is de perfecte leesstoel. Uiteindelijk nog maar de vraag hoe vaak ik hem ga gebruiken, zeker in vakanties. Kleine Vent is echt helemaal gek van lezen. Ik weet nu ook al dat hij zeker weer 10 boeken krijgt voor sinterklaas (en dat vind ik beter dan allemaal speelgoed)

Mijn budget gaat prima. Ik heb nog €28,50 over. Ik kocht nog een missend plintje voor de woonkamer. Daarbij kon ik de sneeuwlaarzen voor Kleine vent ook al mooi inplannen. Ik bestelde ze online en laat ze bij de winkel bezorgen. Kost me geen verzendkosten en ze zijn er over ongeveer een week. De mijne zal ik echt binnenkort wel moeten aanschaffen. Het word echt een tripje naar de winkel van de ANWB, om daar een paar laarzen te bestellen, die ik graag wil hebben. Als ze de laarzen niet in mijn maat hebben natuurlijk. Gelijk maar een paar anti-slip onderklikdingen bij halen. Ik zie het wel gebeuren dat ik gigantisch op m'n gezicht ga als ik post moet gaan bezorgen bij glad weer.

3 opmerkingen:

  1. Geleerd van Shm webwinkel ANWB spullen. Voordeliger dan via ANWB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat goed met je budget zeg! Ook super van het opruimen, ik heb dat ook, dat het met vlagen ineens flink eruit vliegt. Eigenlijk heb ik dan ook nooit spijt van wat ik kwijt ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan je echt goed aan je budget houden volgens mij? Lekker hoor.

    En mooi doel van 1/3e deel weg. Ga je ons op de hoogte houden? Zal heerlijk ruimtelijk zijn in je huis en opruimen wordt een piece of cake.

    Hoop dat je al je MP spullen snel kwijt bent, het is gelukkig een goeie tijd om dingen te verkopen :)

    BeantwoordenVerwijderen