donderdag 17 november 2011

Actief bezig.

Omdat ik toch best goed bezig ben met dingen gewoon DOEN, besloot ik maar dat ik vandaag de vloer echt af ging maken. Het resterende plintje ligt nu ook netjes op z'n plek en de woonkamer ligt niet meer vol met zaagsel en afgezaagde stukjes laminaat en plint. Straks gaan er nog 3 zakjes zooi naar de bakken en een paar emmers met restverf naar de berging. Dan ben ik al een heel eind.
Nu rest het grote probleem van de verwarming. Ik heb er aanzienlijk ruzie mee. Een vriend van me is er even naar wezen kijken en volgens hem zag het er voor deze winter nog wel okay uit. De kans dat we volgende winter wel iets anders of groot onderhoud nodig hebben is aanzienlijk, maar deze winter moet het nog wel lukken. Volgens hem: goed schoonmaken en aanzetten. Moet lukken.
In januari komt de loodgieter alles nog echt goed schoonmaken en controleren. Mocht er dan iets zijn, dan kan het ook gemaakt worden.
Maar het probleem is nu: hoe krijg ik hem aan? Dat was ik dus vergeten te vragen. En moet ik zelf nog even goed naar zoeken. Ik krijg het heus wel voor elkaar. Het gaat namelijk best wel goed. Grappige is wel dat ik gelijk dacht: tot op heden is de haard nog niet aangeweest. Gaat aanzienlijk schelen op de rekening uiteindelijk. En daar wordt ik dan wel weer blij van.
Langzaamaan ben ik aan het winnen. Het huis komt steeds een beetje meer af (okay, het kan echt veel sneller, maar er gebeurt tenminste weer iets)

Ook het budget is prima in orde. Tot op heden slechts €4 uitgegeven aan dat ene plintje. Daarbij moet ik nog wel even vermelden dat mijn budget echt is voor kadootjes, kleding, schoenen en dat soort dingen. Niet voor de dagelijkse boodschappen. Maar ik moet nog wel wat kadootjes aanschaffen voor 3 mensen. Het zelfmaken komt er niet helemaal van. Het is lastig als er hele dagen iemand in huis is en als je ook nog 100 andere dingen doet. Dus dat is dit jaar even jammer.

Edit: Na een rondje zoeken op internet kwam ik veel zinnige dingen tegen. Ik weet hoe de haard aan moet, maar merkte gelijk: dat doettie dus niet. Grote kans dus dat er ergens vuil zit waar wij niet zomaar bijkunnen. Dat ga ik dus niet zelf doen en vroeg gelijk maar even een paar offertes aan bij lokale bedrijven. Hopelijk snel reactie, want dit is echt niks.

1 opmerking:

  1. Je bent weer goed bezig! Veel succes met het aankrijgen van de haard, wat is het voor eentje? Op internet is er vast wel iets over te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen