vrijdag 11 november 2011

Gegoochel met cijfers...

Na een klein rekensommetje, met cijfers van het Nibud, blijken we elke maand €12,28 te weinig te betalen. Dat is nog een vrij te overzien bedrag. Ik denk alleen, met een koude winter, dat het niet halen met slechts die €12,28. Maar gelukkig is er nog een 'reserve' van al het geschatte verbruik wat we sinds juni niet gebruikt hebben.
Ook rekende ik uit dat ik best makkelijk zo'n €100 per jaar op die rekening zou kunnen besparen, door m'n laptop uit te zetten elke keer, de verwarming zo lang mogelijk uit te laten, de kraan uit bij het handen wassen, m'n telefoon opladen aan m'n laptop, veeel minder tv kijken en ook veel korter douchen. Dat zijn best simpele dingen die prima haalbaar zijn. Bovendien komt er een grotere koelkast binnenkort, die meer plek biedt aan boodschappen, maar die wel minder verbruikt dan de koelkast die er nu staat.

Ook straks een gesprek voor eventueel wat werk. Rond de 15 uur per week. Netto ongeveer €500 per maand als ik even snel rekende. Dat zou m'n verlies aan studiefinanciering oplossen en zelfs nog wat extra erbij, waardoor ik ook weer kan sparen. Ik ben benieuwd. Het zou voorlopig een prima oplossing zijn. (note: veel buiten is in de winter voor mij misschien een boel gemopper, maar wel gezonder)

Op vrijwel alle vlakken gaat het de goede kant op. Het is inmiddels vrijdag en het budget staat nog steeds op €5,70 en ik vandaag en morgen geen tijd om het uit te geven. Vandaag moet er aan school gewerkt worden en heb ik vanmiddag een gesprek, morgen moet er hard geklust worden, omdat het nu toch eindelijk wel eens af moet (ik ga echt hulp inroepen om de gordijnen op te hangen. Ik krijg zelf de gaten niet geboord(betonnen muren helaas) en vriendlief is steeds druk met andere klusdingen) Dus hopelijk volgende week hangen ook m'n gordijnen op. Dat scheelt ook weer een berg klusjes.

2 opmerkingen:

  1. Wat zou het mooi zijn, als je er zo nog €500 bij kon verdienen! Je bent de tijd natuurlijk wel kwijt, maar dat heeft ook positieve kanten. Sociale contacten, geen tijd om het geld uit te geven, enzovoorts. Wat voor soort werk heb je op het oog?

    Ik kijk ook een stuk minder tv, dat scheelt volgens mij ook veel energie. Als ik nu kijk, kijk ik negen van de tien keer op de laptop/ipad, in plaats van de de plasma. Als dat niet scheelt, dan weet ik het ook niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Besparen op energie loont echt, heb ik deze week weer gemerkt. En als je het als sport beschouwt, is het ook helemaal niet vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen