dinsdag 22 november 2011

Het gaat goed!

Ik zie het nu al aankomen. Deze week gaat het weekbudget het raam uit denk ik.
Ik heb nog €15 en ga het zeker proberen ermee te redden. Maar ik denk dat het lastig wordt. Ik wil eigenlijk alle sint kadootjes deze week regelen (volgende week moet er al €20 af voor schoenen) Waar dus ook 1 DVD bij zit. Die komt dan maar uit het reserve potje. Ik moet nog maar 2 kadootjes.
Ik kocht ook een broek en een warme trui voor Kleine Vent gisteren, maar dat komt uit zijn verjaardagspotje. Hij krijgt elk jaar een kado van mijn oma en ik een envelop, voor dingen die hij nodig heeft. Tot op heden is er nog maar de helft uit en er moeten enkel nog wat echt warme truien komen. Maar dat doe ik pas na het verhuizen. Het is al lastig genoeg om iets te vinden wat hij leuk zou vinden en wat hij wil dragen. 

Verder loopt eigenlijk alles best goed. Inmiddels is de kachel aan geweest en staat netjes braaf op de waakvlam. Vriend van me is loodgieter. Hij kwam eigenlijk helpen om de gordijnen op te hangen, maar heeft de haard eerst maar eens een beetje schoongemaakt en werkend gemaakt. Met het advies om halverwege de winter alles weer te laten nakijken. Gelijk een afspraak gemaakt met de 'normale' loodgieter voor in januari. Dan staat dat gelijk vast. Ik pakte vanmorgen ook weer een doos in en gooide een tas vol rommel in de grijze bak. Weer een belangrijk stuk verder op weg naar daadwerkelijk kunnen verhuizen. Morgen weer een dag.

En ik besloot ook eens te kijken of ik voor €8,50 a €10 per dag alle boodschappen kan gaan doen straks. Er is nog weinig voorraad en nog genoeg dingen die je normaal zo heb staan, die wij nog niet hebben. Ik probeer het nu al langzaam een beetje aan te vullen allemaal, maar het is een beetje lastig. Dus ik ga het zeker proberen, omdat ik vind dat het best met €8,50 moet lukken. Ik wil namelijk ook gewoon veeel minder koekjes en snoepjes en andere zoetigheid in huis hebben straks. Dat is een goede reden. Want brood en warm eten is belangrijker dan snoepjes. Lukt het niet, is er ook geen man over boord. Ik plan namelijk zo'n €300 per maand in voor boodschappen (per 31 dagen dus). Dan heb ik bijna €40 voor als het niet lukt of als er wel een goede aanbieding is. Grote uitdaging voor januari.

1 opmerking: