woensdag 9 november 2011

Ik bespaar...

Na een dubbel bericht gisteren, vandaag weer gewoon een berichtje. Een groot bespaarblogje van mij,

Met m'n nieuwe telefoon heb ik weer werkend internet. Wat nu dus al heel erg snel leid tot het gebruik van allerhande communicatiemiddelen via internet en de extra bundel voor m'n smsjes (die ik echt waanzinnig veel verstuurde) gaat er volgende maand gewoon al af. Geen idee voor hoe lang, maar voor december kan dat prima. Alleen vriendlief stuur ik regelmatig nog een smsje. Dat moet prima lukken met 200 berichtjes per maand. M'n tegoed is echt waanzinnig hoog nu, dus mocht dat niet lukken heb ik genoeg om het op te vangen (volgende maand in principe alles dubbel) M'n internet gebruik ik dus vooral voor wat dingen downloaden en om berichten te versturen. Heerlijk makkelijk en heb dus dik genoeg aan de bundel die ik daarvoor heb. Het bespaard dus alsnog wel extra. Toch mooi meegenomen. Het komt neer op €120 dit jaar en in 2012 zo'n €235. Dat scheelt echt een groot bedrag. Opladen doe ik nu via m'n laptop, ik moet even bekijken of dat echt zuiniger is of niet. Maar het kan voorlopig geen kwaad. Ik ga ook nog wat andere dingen uitrekenen, om te kijken wat het zou moeten schelen. Ben benieuwd hoe laag ik de gas, water en elektriciteitsrekening kan houden.

Met m'n budget is het een beetje vreemd verlopen gisteren. We gingen om een paar sneeuwlaarzen voor Kleine Vent, maar die hadden ze niet in zijn maat. Wel kochten we een paar pantoffels (waarvan ik hoop dat hij ze draagt). Er moesten weer wat boodschappen gedaan worden. Maar natuurlijk, met Kleine Vent erbij is het gewoon niet handig. Er is dus meer mee dan nodig was, maar het budget past nog steeds in de week. Het restbedrag is op dit moment nog €12,55. En echt er moet deze week niks meer, dus dat mag een stukje naar de kadootjes.
Maar het resulteert nu al in mogelijke besparingen straks, dat kasboek van mij. Ik heb zo gezien dat een half bruin volkoren bij de AH €0,84 kost. Bij de C1000 kost een halfje bruin volkoren €0,64. Dat is gewoon €0,20 per halfje. Dat is een redelijk mogelijkheid tot het niet uitgeven van geld (en dus binnen m'n boodschappenbudget blijven straks)

3 opmerkingen:

  1. Leuke nieuwe layout, lekker fris!

    Ik bewaar de broodzakken, koop een heel brood en maak er zelf "halfjes" van voor in de vriezer! Snel bespaard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook een handig idee (voorlopig kunnen er geen halfjes in de vriezer helaas, met maar 1 heel klein vakje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi van die besparingen, daar doe je het toch weer voor. En wat scheelt dat enorm voor 2012 joh!!

    BeantwoordenVerwijderen