vrijdag 4 november 2011

kasboek weer in gebruik

Het word weer eens tijd voor een goed kasboek. Ik heb nog €300 in m'n portemonnee zitten. En daar moet ik het toch prima mee kunnen redden tot januari, vind ik zo. Ik moet nog wel kadootjes kopen en waarschijnlijk uitgaven voor het huis (niet de meubels enzo). Maar verder heb ik eigenlijk weinig uitgaven.
De kadootjes kunnen prima binnen budget, dingen voor het huis zullen gepast en gemeten moeten worden. Maar het moet gewoon gaan kunnen.
Het komt neer op €37,50 per week. Dat moet echt lukken. Komende week heb ik weer een uitgave voor het hoofdeind van het bed, maar ik denk dat ik die spreid over 2 weken als de aanschaf van de plaat qua prijs wat tegenvalt. De kadootjes moet ik nog bij elkaar bedenken. Maar dat moet ook makkelijk kunnen. Ik heb nog 4 weken om daarvoor te zorgen, dus kan ik het ook prima verdelen. Voor een aantal mensen ben ik al klaar.
Daarbij heb ik waarschijnlijk een dagje als invaller personal assistent voor een vriend van me. Hij doet in huizen en dergelijke en heeft altijd iemand bij zich met allerlei informatie en voor allerhande dingen te regelen. En nu is zijn personal assistent een dag weg. Waarschijnlijk mag ik het dan een dagje overnemen. Het is echt een goed betaalde baan. Dus met een dagje werken zou ik dat budget kunnen verdubbelen. Dat ga ik niet doen, want wat ik verdien is extra spaargeld.

Ik vind het grappig. Op het moment dat ik het echt niet meer weet. Niet weet hoe ik er nu allemaal uitmoet komen, om dingen te voorkomen en dingen op te lossen, lijkt het lot er zich weer mee te gaan bemoeien en komen er ineens een berg kansen voorbij.

2 opmerkingen:

  1. Dat is een uitdaging! Als het jou lukt, plaats ik je bij de favorieten bespaarders.Ik ga het tevens rondroepen bij schuldigen!

    Schuldhulpverlening minimum is 54 euro per week.
    Ik krab me achter de oren en vraag mezelf af hoe is dit mogelijk?
    www.opnieuwbegonnen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes hoor! En inderdaad, als zich deuren sluiten, worden er ramen geopend.

    BeantwoordenVerwijderen