dinsdag 8 november 2011

Meevaller en tegenvaller.....

Okay, ik dacht: laat ik eens voor mijn eigen gemoedstoestand even een rekensommetje maken van al het geld dat ik op m'n spaarrekeningen heb staan bij elkaar. Het totaal was nogal schokkend.
Ik kwam uit op €3585,80 totaal. Dat is zoveel meer dan ik dacht. Een stuk van het geld is geoormerkt voor een nieuwe laptop als het nodig mocht zijn. Maar dan nog, ik hou nog €2829,40 over als ik dat eraf haal. Daar moet ik toch wel een tijdje de rekeningen mee kunnen betalen. Minder stress over het geld, maar meer motivatie om juist zo min mogelijk eraan te komen. Het is er als ik het nodig heb, maar liever gebruik ik het niet. Het hele doel van mijn budget is om juist uiteindelijk zoveel mogelijk geld OVER te houden.

Wel kreeg ik budgettair gezien even een lastig mailtje. Of ik nog even de ouderbijdrage van €20 wil betalen. Voor 1 december gelukkig, dus kan ik het even inplannen. Elke week een stukje, dat moet kunnen. Het maakt wel dat ik nog beter moet opletten en dat ik echt niks zomaar kan uitgeven. Met de cadeautjes die er nog moeten, wordt het best krap. Maar ik ga m'n best doen. Er ligt nog zo'n €100 extra in huis, mocht het echt allemaal niet lukken. Liever geef ik het niet uit. Uiteindelijk zitten er namelijk wel gewoon boodschappen bij het verhaal en dan zal ik het wel nodig hebben (hoe erg ik ook probeer nu al hier en daar een voorraad op te bouwen, je vergeet altijd vanalles)

En nu: vanmiddag opruimen en dus nog meer spul bij elkaar zoeken voor marktplaats. Denk er steeds meer aan om gewoon per doos weg te doen. Het is inmiddels zoveel. Ik heb al zo'n 10 verhuisdozen staan en er komen er nog wel bij. Ik wil er inmiddels ook gewoon graag van af. Maar we gaan gewoon weer aan de slag. Vrijdag een hele dag eraan werken.


Note: lekker ander uiterlijk van m'n blog. Ik vind het er een stuk prettiger uitzien. De kleuren zijn toch net minder heftig. Nu nog even m'n tellertje aanpassen, zodattie erbij past. Maar verder gaat het de goede kant op.

2 opmerkingen:

  1. Dat is weer het voordeel van als je alles over potjes verdeelt. Je hebt uiteindelijk vaak meer dan je denkt. Maar wat je zegt: het is niet voor niets spaargeld en het is toch zonde als het niet voor 'belangrijke' dingen uitgegeven wordt, maar b.v. aan boodschappen. Eten is ook wel belangrijk, maar dat soort kosten zouden eigenlijk met de normale budgetten betaald moeten kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een positieve stukjes! Maak ik daaruit op dat je je ook wat rustiger voelt?
    Probeer in ieder geval aan de positieve dingen te denken (zoals je die nu o.a. ook hier hebt getypt) als het je boven het hoofd stijgt ;)

    Je nieuwe lay-out vind ik even wennen, maar wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen