donderdag 3 november 2011

rustig aan en het thee-project

Grappig is dat hè. Iedereen zegt nu dus: laat alles gewoon maar even voor wat het is en doe je eigen ding. Maar dat is stiekem het grootste probleem. Ik laat dingen teveel en te lang voor wat het is.
En dus ging ik gisteren een kwartier aan het werk. Nu liggen er weer een berg planken op maat, om samengevoegd te worden tot een stuk vloer. Verder kon ik helaas niet, want het stuk wat nu volgt, moet verzaagd worden in meer dan alleen de lengte en daarvoor moet eerst de rest aan elkaar gelegd worden (helaas is de lengte te lang om het alleen te doen, anders lag die vloer er al in) En het voelt wel fijn. Gewoon even een klein beetje iets doen en er is veel bereikt. En dat tussen het spelen van en met 2 kinders door. Ging prima. Vanavond tik ik, samen met Grote Vent, de planken er even in ( als ze meewerken tenminste) en dan kan ik weer verder met zagen en op maat maken.
De oplossing was het wegnemen van stressfactoren. Voor mij is dat in dit geval juist WEL dingen doen. Dingen niet meer laten liggen. Zorgen dat mijn huis afkomt. Dan komt er veel meer rust en veel minder mensen die vanalles van me moeten.

Ondertussen lijkt het lot me een enorm lekker gevoel aan het toeschuiven. Mijn thee project loopt best goed. Ik kreeg een e-mail van iemand die wel 120 verschillende soorten thee voor me had. Hartstikke gaaf lijkt me. De teller staat nu op 58. Ik maakte ook een lijstje, zodat ik ook bijzondere soorten thee aan de lieve goede sint kan vragen. Mijn sinten vinden dat namelijk ook best leuk.

Maar mijn uitdaging blijkt ook een ander ding met zich mee te brengen. Ik wil graag leuke foto's erbij. Wat met zich meebrengt: leuke kopjes. Ik heb een berg leuke en passende kopjes/mokken, maar het is een beetje een excuus om er meer te verzamelen. Vooral 2ehands en bijzonder. Maar dat is pas als het huis klaar is. Dan is er plek in de berging om allerlei voorraad op te bergen (die ik ondertussen, tot grote verbazing van vriendlief, wel al aan het aanleggen ben) en dan kunnen er meer kopjes in en rond de keuken.
Ook bedacht ik wat ik nu kan doen met alle thee die ik straks zeker over heb. Want wat doe ik daar allemaal mee. Ik zal heus wel thee tegenkomen die ik enorm lekker vind en er nog wel 10 kopjes van ga drinken. Maar er zullen er ook bij zitten die ik niet zo lekker vind en waar ik daadwerkelijk van overhoud. Dus ik begin een beetje te denken aan iets in de trant van mijn manden voor verjaardagen. Waarom niet voor veel meer mensen zoiets doen. Elke maand zo'n soort mand via het nog te starten thee-project blog weggeven? Of gewoon af en toe ergens een mooie mand neerzetten, om gevonden te worden? Ik weet het nog niet, maar het gaat wel zoiets worden.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je weer een stukje van de vloer af hebt kunnen krijgen! Je zult zien dat het helemaal fijn voelt als je die klus volledig uit je systeem kunt krijgen omdat hij helemaal af is!

    BeantwoordenVerwijderen