zaterdag 12 november 2011

Superleuk pakje!

Vrijdagmiddag kwamen Kleine Vent en ik thuis, toen er een pakje voor onze deur stond. Ik was al aan het uitkijken naar dit pakje. In het pakje zat een schoenendoos. Een schoenendoos vol met thee!!
De fantastisch lieve mevrouw die mij een heleboel thee gestuurd heeft, zorgde er in 1 klap voor dat ik tot eind mei elke dag een andere thee kan drinken. Er zaten wel 97 soorten thee in die ik nog niet had. In totaal ruim 150 zakjes, pakjes en sticks. Heel erg leuk.
Ik ben er ook uit wat ik met alle thee ga doen die ik over heb. Ik verzamel nu eenmaal graag kopjes en Grote Vent vind het ook wel goed, maar bij gebrek in een kastje willen ze nog wel eens overal staan. Dus als extra naast mijn 366 dagen project, doe ik er een maandelijkse uitdaging bij. Elke maand 1 kopje met wat lekkere thee van die maand opsturen naar iemand. Hoe ik het verder precies ga uitwerken, ben ik nog over bezig. Maar ik heb er echt zin in.
Vanaf december ga ik het thee blog starten. Ik ben er namelijk nog niet over uit hoe het moet gaan heten. Daar ben ik nog even over aan het hersenwaaien. Maar in ieder geval vanaf januari elke dag een andere smaak/soort/merk thee. Er komt ook enige indeling van soorten thee. Anders is het helemaal zo onsamenhangend. Ik kan wel een week vullen met alle soorten aardbeien thee die ik heb geloof ik.....

Qua besparen gaat het best goed. Ik merkte vandaag ineens dat ik qua kleding vandaag een 2ehands broek, shirt en vest aan heb. Ziet er hardstikke leuk uit. Alleen m'n broek is nog wat te lang, die moet nog even aangepast worden. M'n hele outfit blijkt maar €25 gekost te hebben (incluus ondergoed en sokken) Viel me toch wel mee.
Maar het besparen gaat zitten in bergen kleine dingen. Het is inderdaad een beetje een sport. Kleine Vent krijg ik er echt wel in mee. We deden het al eerder. Maar straks is het allemaal wat makkelijker om het goed bij te houden. Mijn grootste bezuinigingen op stroom gaan komen van geld dat nog uitgegeven moet worden: een nieuwe koelkast en een wasmachine.
Doordat ik een wasmachine krijg, word het ook gelijk een goeie (m'n oma doet dus niet in half, maar gewoon goed) Een zuinige die hopelijk lang meegaat. De koelkast kopen we zelf, maar ook daar kies ik zeker voor zo zuinig mogelijk. Het scheelt uiteindelijk geld als je eerst een beetje erin investeert.
Ik ga eens een lijstje maken van alle dingen waarop ik van plan ben te bezuinigen en wat het hopelijk gaat opleveren. Nouja, wat het me niet gaat kosten uiteindelijk.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je daar van te voren over nadenkt. Een slimme zet lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen