donderdag 22 december 2011

Bijna kerst

Na al mijn gedoe over geld en hoe ik het volgend jaar wel niet ga redden, valt het nog best wel mee.
Half november had ik elke maand zo'n €115 extra komend jaar. Inmiddels heb ik dat weten op te krikken naar €155 per maand. Ik weet dat ik volgend jaar best nog wel moet gaan bijverdienen, maar ik vind het een geruststellend idee dat ik zelfs nu in een dure maand, nog gewoon een redelijk bedrag heb kunnen sparen. En ik gaf nog meer uit dan ik verwacht had. Er waren nog wat extra kosten voor het huis, die ik eigenlijk tot januari wilde uitstellen, maar die nu wel moesten.
Ik weet dat ik het best ga redden volgend jaar. Ik ga gewoon beginnen met enorm hard studeren, nadat alle verhuiswerkzaamheden klaar zijn. 
Gisteren kwamen onze nooit meer lekken bekers via de post. Kleine Vent kon niet wachten om het doosje uit te pakken. Ik zocht online een winkel waar ik ze relatief goedkoop kon aanschaffen, zocht erbij een kortingscode en bespaarde mezelf alsnog bij elkaar ongeveer €10. Toch weer mooi voor in mijn zak. Daarbij verkocht ik weer 4 DVD's en haalde zo weer €12 binnen. Kleine beetjes allemaal, maar alle kleine beetjes helpen.

Vandaag staat er een berg verhuizen in de planning. Maar ik wil straks eerst even boodschappen doen. Voor 2e kerst staan er inmiddels al redelijk wat spullen. Elke keer neem ik iets mee. Wat we vandaag gaan eten weet ik nog niet. Er staat bijna niks meer in de koelkast. Die hebben we afgelopen paar dagen goed leeg gemaakt. En ik wil nog altijd een kleine kerstboom voor in de kamer. Langzaamaan word alles wat minder kaal. En online kom ik regelmatig nog leuke dingen tegen die ik nog even snel in elkaar maak (een krans van kerstzuurstokjes bijvoorbeeld) Ook wat vilten kerstversiering ga ik komende 2 dagen nog even in elkaar maken. Gewoon wat simpele dingen, zodat het overal tussendoor kan. Ik wil graag wat minder saaie muren voor de kerstdagen.

1 opmerking:

  1. Netjes! Kleine beetjes gaan misschien inderdaad niet hard, maar ze helpen wel mee. En ongemerkt gaat er ook veel aan kleine beetjes uit, dus als je dat kunt compenseren, is dat alleen maar mooi.

    BeantwoordenVerwijderen