vrijdag 23 december 2011

bijna vakantie

Gisteren kookte ik voor het eerst sinds ooit stoofpeertjes. En dat is echt mijn favoriete groente/fruit om te eten. En altijd vond ik de peertjes van mijn oma het lekkerste. En dankzij mijn oma kookte ik gisteren zelf van die lekkere peertjes.
Dat we pas rond 8 uur zaten te eten, maakt dan niks uit. Peertjes moeten namelijk zeker 2 tot 3 uur koken. En door alle hectiek stonden ze pas net iets voor 5en op het vuur. Maar het maakt niet uit. Grote Vent is voor 7en zelden thuis en Kleine Vent ging op school eten, dus was ik zelf uiteindelijk pas om iets voor half 8 thuis.
Helaas met een uitermate bedroeft jongetje, omdat hij nog echt honger had. En dat was voor mij echt nieuw bij zo'n kerstdiner op school. De afgelopen 4 jaar kwam hij compleet volgegeten en bijna misselijk terug naar huis en dan stond er nog een hele tafel met spullen. Dit jaar besloot de nieuwe school alles wat beter te regelen zodat er niet zoveel zou overblijven. Dus er werd goed gecommuniceerd en gepland. Alleen waren ze volgens mij vergeten dat de lokatie vorig jaar bestond uit groep 1 (maal 2), 2, 5,6 en 8. En dat het dit jaar enkel bestond uit alle bovenbouw kinderen. Er was dus niet genoeg eten en Kleine Vent had een half bordje gegeten, voordat alles al op was. En hij was enorm moe en kon er even helemaal niks mee. Toen ik aankwam, heeftie eerst even moeten huilen. Hij wilde niet meer meezingen met het 'koor'. Dus stond ik daar naar een complete chaos aan tekst te luisteren met Kleine Vent op m'n arm. Ik mag van hem niet meezingen, want hij vind het niks als ik zing (ik geef hem niet helemaal ongelijk) Toen hij zachtjes in mijn oor alsnog ging meezingen, was het echt heel schattig. Ik heb dan een flinke kerel van ruim 8, in sommige dingen issie nog zo lekker klein. Eenmaal thuis een paar knakworstjes en wat ananas op een bord en hij was ook weer tevreden.
Nog een halve dag en dan is het eindelijk vakantie. Ik ben er echt aan toe!

4 opmerkingen:

  1. Ooooh, wat sneu zeg! Maar fijn dat het nu straks vakantie is, nog even doorzetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He gets, met honger naar huis, dat is niet goed voor onze tere moederhartjes! Mijn dochter (ook 8) heeft gisteren ook haar kerstdiner gehad. Met maar liefst 34 kinderen in de klas, en bijna elke ouder die iets voor het klasbuffet gemaakt had, was het een dolle boel. Veel verschillende gerechtjes, en gelukkig meer dan genoeg voor iedereen. Bij ons plukken de hulpouders, de O.R en de leerkrachten ook lekker bij elkaar van de schalen waar veel van over blijft.
    Wat gek dat ze dat dan zo gedaan hebben bij jullie. Dat er over blijft, tja dat is ook niet zo'n ramp denk ik dan maar. De lekkere dingetjes zijn toch altijd wel nagenoeg op.
    groetjes Brenda.T

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Agossie, die arme schat. Hopelijk hebben jullie lekker van de peertjes gesnoept!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoofpeertjes en half uur tot 45 minuten in cd snelkookpan. Is dat besparen of nuiet? Na 45 minuten zijn ze rood.

    BeantwoordenVerwijderen