maandag 5 december 2011

De kogel is door de kerk.....

Vandaag is een rare dag. Weer belde de meneer van het werk of ik woensdag echt niet kon werken. En of ik dan vrijdag wel weer kon werken.
En ineens was ik het beu. Ik wilde het eigenlijk nog wel een weekje aanzien, kijken of het beter zou gaan. Maar toen ik meldde dat woensdag en vrijdag gewoon niet lukken 'smiddags, was het toch wel heel erg moeilijk om zo met me te werken. Mijn enige reactie was: nouja, dan toch niet.....
Een beetje jammer, maar helaas. De mevrouw bij het uitzendbureau is voor me aan het zoeken naar iets anders en zelf ben ik ook weer eens een rondje aan het solliciteren. Mij gaan ze niet hebben.

Ik rekende gisteravond eens uit. Met het spaargeld dat ik heb (minus de zorgverzekering) heb ik in 2012 elke maand €115 extra om te besteden. Heel fijn om te weten, maar dan zou aan het eind van het jaar wel ook mijn geld op zijn. En dat is niet helemaal het plan. Actief aan de bak dus en zorgen voor inkomen. Mijn marktplaats advertenties gaan best goed. Ik heb inmiddels 3 dingen verkocht (wachtend op betaling tenminste) Dus ik ga er maar weer wat bij zetten. Ik heb zoveel dingen. Ook ga ik alvast reserveren voor rommelmarkt in april en mei, misschien daarna ook nog.
Mijn dag word vandaag besteed aan het fotograferen en online zetten van allerlei dingen. Ook doe ik een rondje langs de kringlopen om te kijken of ik mijn bank er ook bij kan zetten, of dat die nog even moet meeverhuizen.

Ik krijg nog wel een extraatje van onze energie maatschappij. Die werken met bonuspunten. Hoe mer diensten je afneemt, hoe meer punten je krijgt. En naar hoeveel punten je hebt, krijg je een vergoeding. (daar waar je enkel bij 1 bedrijf je gas en water kan afsluiten hier is het simpel) Nu hebben wij redelijk wat diensten bij deze maatschappij en hun dochtermaatschappijen, waardoor ik, met slechts een halfjaar onder contract door, al €33 terugkrijg. Het ziet er ook naar uit dat er in juni een soortgelijke 'bonus' komt. Omdat we nu zo enorm weinig verbruiken, omdat we er zo weinig zijn, hebben we een redelijke reserve voor de rest van het jaar. Sigaar uit eigen doos, dat wel, maar als ik daardoor straks maand of 2 geen rekening hoef te betalen, hou ik dat geld mooi op de spaarrekening.

1 opmerking:

  1. Balen van het werk, maar zo kun je er ook niets mee. Ik vraag me dan ook af hoeveel moeite het is om gewoon van iedereen even op te schrijven wanneer ze wel en niet kunnen, zodat je niet steeds dezelfde vraag hoeft te stellen.

    BeantwoordenVerwijderen