donderdag 15 december 2011

Gistermiddag liet ik de drinkbeker zien aan Kleine Vent. Wonder boven wonder riep hij gelijk: bestel maar! Maar wel die hè! Die is leuk!
Dus dat is wat ik straks ga doen. En ook een paar zooltjes voor mezelf. €35 a €40 armer, maar op jaarbasis scheelt het me zeker €20 tot wel €60 aan drinken en voorlopig nog zeker €70 aan schoenen. Dus uiteindelijk best okay om even dat uit te geven. En ik heb het best.

Ik rekende een week of 2 geleden uit dat ik voor 2012 elke maand €112 extra aan spaargeld had. Inmiddels heb ik dat weten op te krikken naar €145 per maand. Mijn doel is €200, maar dat gaat me voor januari echt niet lukken. En het geeft ook niet. Ik ben goed bezig en als ik het zo vol blijf houden, dan kan ik zonder extra inkomsten 2012 ook wel overleven. Al met al zou ik dan elke week zo'n €50 overhebben om dingen van te doen. Een stukje boodschappen, een stuk voor kleding en stukje voor overig. Afgelopen weken deed ik het van €37,50. Vaak met boodschappen en ook met wat kledingaankopen. slechts 2 keer ging ik over dat budget heen, maar omdat ik in de weken ervoor er heel netjes binnen gebleven was, zat ik niet over het totale bedrag heen. En nog steeds niet. Deze week heb ik geen uitgaven meer. En er zit nog geld in m'n portemonnee. Meer dan een tientje, zover ik weet. Geen slechte score vind ik zelf. (met een tripje naar de Mac gisteren, waar ik heel verantwoord zelf een salade meenam) Ik weet dat het nog beter kan, als ik echt wil.
Inmiddels tikt het reservepotje voor de boodschappen ook de €200 al aan en in onze berging staat er ook echt een berg aan spullen, die ik voorlopig dan niet hoef aan te schaffen. Ondanks dat ik nog altijd geen werk gevonden heb, vind ik het wel best zo. Ik heb na het verhuizen enorm veel meer tijd om aan mijn studie te besteden. Wat ik ook zeker van plan ben, omdat de hele planning alweer het raam uit kan en ik dus nog verder achterloop. Maar met straks een uur of 20 per week, ga ik er zo doorheen. Een stuk sneller dan de planning, waarbij ik op max 10 uur rekende.


Helaas is met al het gedoe, mijn kerst gevoel een beetje uitgebleven. Ons eigen huis is nog altijd best kaal en ook hier staat er nog weinig kerst in huis. Ik wil graag een beetje kerstsfeer in huis hebben binnenkort. Een beetje gezellig gevoel.Ik wilde graag dingen zelf creatieven, maar ik heb er de energie en de tijd niet echt voor op dit moment. Ik heb hier nog zo'n 10 dozen ingepakt staan die verhuisd moeten, het liefst vandaag nog. Ik heb nog een berg wat nog ingepakt moet worden. Maar het regent echt keihard en m'n voet doet echt steeds meer lastig. Vandaag hou ik het maar op nog meer wegdoen denk ik.

4 opmerkingen:

  1. Mij helpt het soms om gewoon even bv tien minuten door te zetten met 1 taak die echt goed zichtbaar resultaat oplevert. Dan krijg je vaak meer zin in de rest. Ik heb ook wel een paar jaar gehad dat ik door werk ook helemaal geen kerstgevoel had, maar dan na de kerst voelde dat wel een beetje leeg. Alsof de winter helemaal geen gezellig hoogtepunt had. Wel mooi dat je alles financieel zo goed op een rijtje hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he die bekers! Het gaat hier nog steeds goed, dus ik heb ook goede hoop! Was die lekkende drinkbekers zo zat steeds (en hier op school mochten ze geen pakjes meenemen).

    Ik denk trouwens dat het wel goed gaat (met het niet lekken dan), ik las in een review dat ze ook gebruikt worden door bergbeklimmers e.d. (in de volwassen-versie neem ik aan).

    Top dat je het financieel zo geregeld hebt, 2012 komt helemaal goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gebruik je 37,50 huishoudgeld per week? Dat is toch wel heel weinig.Ik hou 150 euro aan. Daar gaat dan wel weer 20 euro zakgeld af, maar ik moet voor de rest dan best puzzelen.. Groetjes, moepsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die bekers ook, van KK, Lottebees. Ben er erg tevreden mee. Heb eerst dure van T.upperware gehad, ook met de kinderen. Altijd lekken. Inderdaad ook wel omdat ze de deksel verkeerd erop zetten, maar ik weet zelf wel precies hoe het moet, en had ook wel eens lekkage. Ook heb ik een paar keer een scheur gehad in de beker.
    Toen van M.epal, die waren iets beter, maar na een jaar of twee gingen die ook lekken.
    Nu neem ik zelf elke dag twee van die KK bekers mee naar mijn werk. Nooit gedoe, helemaal lekvrij. Het is wel een smak geld, maar T.upperware is ook niet goedkoop, en ik zie het echt als een investering.

    Wat betreft huishoudgeld, Moepsje: ik gebruik gemiddeld 85 euro voor drie volwassenen. We eten altijd verse groenten, en fruit en zo, niet heel veel vlees, en hier zit dan ook nog bij dat één van ons glutenvrij eet. En op zich ook wel "makkelijker" dingen (zoals als gesneden hutspotgroenten), omdat we alle drie buiten de deur werken. We kopen zelfs voornamelijk bij de AH!

    Nog een vraag voor Lotte: waar haal jij die zooltjes dan?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen