vrijdag 23 december 2011

inspiratie voor 2012

na het lezen van wat blogjes (wat ik al een tijdje niet meer zoveel doe) zag ik 2 blogjes waarbij ik gelijk actie ondernam. Bij lekker leven met minder zag ik een begin van een lijstje van 52 doelen voor 2012. Dat lijkt me ook wel iets. Elke week een doel halen. Dat is nog best te doen denk ik zo. Zeker omdat ik het vooral ga hebben van allemaal kleine doelen. Dat lijkt me toch wel een leuk idee.

Daarnaast las ik bij Jenny Green Teeth een blogje over de groentetas. Waar ik al een tijdje over nadenk en na het lezen van het blogje toch maar eens naar op zoek ging. Nu blijkt er een stad verderop (echt 3km) een zorgboerderij te zitten die ook elke week een groente/fruit tas heeft, waarbij ze zelf alles kweken of van omliggende boerderijen krijgen. Dat is helemaal eco lijkt me. Echt groen weer. En ik ben heel erg voor initiatieven als zorgboerderijen en dergelijke. En dat word 1 van die 52 doelen komend jaar. Dat wil ik wel eens proberen. Zeker omdat het bedrag prima past in mijn weekbudget, zonder enorm erin te hakken. En het levert gelijk een nieuw doel op: elke week een nieuw recept proberen. Wat makkelijker wordt als je regelmatig een 'nieuwe' groente krijgt.
Ik ga vandaag gelijk maar eens beginnen met een lijstje met doelen. Dat moet lukken denk ik zo. Met vandaag enigzins verplicht met m'n benen omhoog heb ik wel even tijd voor een mooi begin.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook een lijst met 52 doelen gaat maken! Ik bedacht me net dat ik toch vast een pagina aanmaak, wie weet kan dat anderen ook weer inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 52 doelen voor 2012. Ik dacht dat ik er al veel had, maar ik ben benieuwd naar jullie totale lijsten! Misschien doe ik nog a inspiratie op! Bedankt alvast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lottebees, fijn dat je weer mee gaat lezen. Ik hoop dat het allemaal een beetje reilt en zeilt bij jullie? Komt vast wel goed. Ik wens jullie hele fijne en liefdevolle kerstdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen