vrijdag 2 december 2011

Niet de goede kant op.

Na 3 berichtjes, hou ik het vandaag maar op 1 denk ik :P
Met mijn google ads is het jammer, maar helaas. Volgens hen zijn de voorwaarden gebroken en dus word mijn tegoed terugbetaald aan de adverteerders. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik er niks aan kan doen. Ik heb netjes een bezwaar ingediend, waarop ik vanmorgen een standaard mail terug kreeg.
Ik maak er niet zo druk om.

Waar ik me wel druk om maak, is dat ik per komende week alsnog weer zonder werk zit.
Ik probeer al een week te zorgen dat ik woensdag en vrijdagmiddag vrij ben. Of het nu gelukt is, is niet duidelijk. Nu had ik gisteren afgesproken dat ik vandaag wel zou werken, maar morgen dan vrij zou zijn. Nu word ik om 5 over 8 gebeld: vandaag ben je vrij (vage reden, die ik niet helemaal begreep) maar morgen MOET je wel werken.
Ja ho even! Er ligt een afspraak die we GISTEREN maakte. Die dus ineens vergeten is blijkbaar. En toen ik aangaf dat ik dus lastig zat morgen, vanwege de sinterklaas was de reactie: ja dat zijn er meer he. Op mijn vraag of ik dan wel de woendagmiddag in ieder geval vrij zou zijn komende week, kon hij nog altijd niks zeggen, want misschien was er wel veel werk. Dat kon hij pas woensdag zeggen.
Puntje bij paaltje: morgen zou ik MOETEN werken, maar ik heb gelijk gezegd: zoek dan maar iemand anders voor morgen, want het kan gewoon niet. En nu ik weer thuis ben van Kleine Vent naar school brengen, bedacht ik: zo kan ik dus niet werken. Ik wil echt graag werken en ik vind het nog wel leuk werk ook. Maar als het elke dag zomaar kan wisselen of je wel of niet werkt en welke wijk en welke tijden daarbij horen, dan kan ik dus niks regelen. Kan ik niks anders inplannen of zorgen dat ik op tijd weer op school ben om Kleine Vent op te halen. Ik besloot dus: maandagochtend bel ik op: sorry mensen, zo kan ik niet werken. Ik zeg op (gelukkig ingeplande proeftijd van een maand, zodat ik zelf eenzijdig kan opzeggen)
Wat wel betekend dat ik wel weer moet gaan solliciteren. Echt, ooit gaat het me lukken een fatsoenlijk baantje te vinden. De afgelopen paar jaar ging het steeds ergens mis. Voornamelijk omdat ik weiger mijn werk boven mijn kind te zetten.

Met even een stukje goed nieuws! Ik investeerde afgelopen 1,5 jaar in 3 boeken bij Tenpages.com. Nu worden komend jaar alle 3 de boeken uitgegeven. De eerste komt in februari, een gaaf spannend kinderboek. Ik zal er tegen die tijd wel een blogje aan wijden.

4 opmerkingen:

  1. Echt heel jammer van die ads :( Maar je had dan wel snel die 40 euro bij elkaar zeg! Zo lang stonden ze er nog niet, toch? En ook echt niet leuk van het werk, ik kan me voorstellen dat je wel gewoon op de afspraken moet kunnen rekenen. Ze mogen best wat flexibiliteit verwachten, maar jij mag dat ook van hen. Helaas is TNT niet zo'n goede werkgever (meer).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, word hier nog nieuwsgieriger van.
    Ga het naast mijn studie doen, en op maandag en dinsdag kan ik dus gewoon NIET werken, want dan heb ik andere (vaste) verplichtingen. Daar gaat ook niet aan getornd worden xD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schijnt lang niet bij alle afdelingen zo te gaan hoor. Vind het eigenlijk best sneu voor de meneer die alles moet regelen. Die moet zorgen dat er elke dag zo'n 100 man aan het werk is, waarbij het verloop best groot is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha lottebees, bij dat laatste stukje zin krijg ik een lachkriebel om mijn mond, jij zorgt er voor dat het verloop nog iets groter wordt ;). Maar ik begrijp je hoor. Is Sandd niets voor je. Dan werkt je maandag-vrijdag? Ik vind het altijd heel gezellig om je blog te lezen, dus hoe meer berichten, hoe beter. Succes met alles! Moepsje

    BeantwoordenVerwijderen