vrijdag 30 december 2011

omdat weggooien zonde is

Omdat ik nu eenmaal dingen niet graag wegdoe als het niet nodig is, staat er nu een pannetje stoofpeertjesnat een beetje in te dikken, om er pudding van te maken (echt best lekker)
Ondertussen ben ik bezig met het weekbudget (wat deze week totaal niet klopt met de €50 die ik graag wil per week) Er ligt nog wel een beetje extra in de keuken (in een mooie stopfles, ooit van Kleine Vent gekregen) maar dat hoop ik eigenlijk alleen maar aan te vullen. Volgende week heb ik nog €33,20 over. Ik kocht al voor 3 dagen vlees, voor 3 dagen groente en voor 2 dagen toetjes. Nu is m'n koelkast echt echt weer vol en kan ik dus echt niet meer boodschappen doen (ik moet echt een grotere koelkast en echt een vriezer!) Op donderdag kan ik mijn eerste groentetas ophalen (dat bedrag trek ik er elke week netjes gewoon af)
En er staat een potje (van doperwtjes) op de schouw, waar ik mijn losgeld in stop. Ik spaar voor de rommelmarkten die ik ga doen allemaal kleingeld. Komende week gaat er dan wel weer wat uit, omdat onze lokale leger des heils kringloop winkel uitverkoop houd. Kijken dus of ik voor mezelf nog wat kleding kan vinden (met name broeken)

Gisteren kreeg ik een nieuwe wasmachine. Mijn enige eis was: heel erg zuinig! En dat is echt gelukt. De wasmachine heeft een A++ of zelfs een A+++ energielabel. Dat is wat ik echt graag wilde. Zo zoek ik naar alle machines die ik moet aanschaffen. Echt zo zuinig mogelijk. Gelukkig zijn we het daar hier allemaal over eens. Minder energie verbruiken, omdat dat nog enorm veel te winnen is voor ons. Minder televisie (gelukkig wel een zuinige) en minder computeren als het niet nodig is. Licht overal uit doen we al automatisch, overal de stekkers eruit ook. Dat is wel 1 van mijn doelen. Zo zuinig mogelijk leven (ik weiger voorlopig ook echt een droger in huis te halen)

2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook blij met mijn nieuwe wasmachine, verbruik veel minder stroom en er kan ook nog eens 7 kilo was in.
    Toch vul ik hem niet tot de nok toe vol, dat is beter voor de trommel en gaat deze langer mee. Das ook niet alles, want tegen die tijd zullen er nog zuiniger apparaten zijn uitgevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens, in theorie. Maar in de praktijk vind ik het moeilijk hoor. Mijn droger is nu twee weken stuk en ik word gek van die harde handdoeken. Ben echt een luxepaard. Maar wie weet, goede voornemens 2012! Licht uit, dat roep ik de hele dag tegen iedereen. En geen onnodige troep kopen.

    BeantwoordenVerwijderen